Primarul general Gabriela Firea a solicitat direcţiilor de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti accelerarea demersurilor pentru implementarea sistemului de transport alternativ în Capitală.

„Ne dorim că mersul cu bicicletă să devină un mijloc de transport uzual în Capitală. Printre demersurile pe care Municipalitatea le întreprinde în această perioada se numără şi demararea procedurii de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei reţele de piste de biciclete pe o suprafaţă de 100 km, printr-o convenţie încheiată cu Ministerul Mediului şi prin care se alocă 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intenţia PMB este de a acoperi axele Nord-Sud şi Est-Vest”, a declarat Firea.

„Totodată, intenţionăm să încheiem o serie de parteneriate cu facultăţile, instituţiile publice şi companiile private pentru a putea instala câte mai multe rasteluri de biciclete, astfel încât să creăm condiţii pentru cei care doresc să meargă cu bicicletă la serviciu”, a mai spus primarul general. În bugetul de anul acesta al PMB există aprobaţi indicatorii economici în cadrul PIDU, în valoare totală de 73 milioane de euro pentru proiectul realizării de piste de biciclete şi amenajări conexe, din care anul acesta au fost alocaţi 2 milioane de euro, proiectul fiind eligibil pentru obţinerea unei finanţări nerambursabile din partea UE”, a mai spus primarul general al Capitalei.

Totodată, în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 (PMUD) este prevăzută realizarea:

– infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare), precum şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing).

– de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public şi îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă.

Prin PMUD se propune realizarea unei reţele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 km, ce urmează a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totală estimativă pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.

 

Traseele prioritare de 60 km sunt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei – Splaiul Independenţei (0.6 km)

2. Ride through Bucharest: Piaţa Unirii – Piaţă Victoriei (3.3 km)

3. Ride to Shop: Piaţa Victoriei – Băneasa (6.5 km)

4. Ride to Leisure: Piaţa Unirii – Mihai Bravu (3 km)

5. Ride to School: Universitate – Doamna Ghica (6 km)

6. Ride to Office: Doamna Ghica – Pipera (6.3 km)

7. Along the Dtmbovita: Sos. Virtuţii – Piaţa Unirii (5.6 km)

8. Ride East: Piaţa Unirii – 1 Decembrie (6 km)

9. Ride to Rail: Basarab – Piaţă Română (2.4 km)

10. City Center to Smart City I: Piaţa Unirii – Sos. Alexandriei (5.2 km) 11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei – Măgurele (6.2 km) 12. Bucharest to Ilfov: Ring Road – Voluntari – Doamna Ghica (7 km)

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană aprobat în 2016 de Consiliul General al Municipiului Bucureşti propune şi el realizarea unui traseu cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti. În total, PIDU propune amenajarea a 42 km de piste pentru biciclişti. Traseul pietonal şi pentru biciclişti va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piaţă Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dâmboviţa, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piaţa Constituţiei şi va ajunge la Piaţa de Flori.