"În ceea ce priveşte Pasajul Ciurel – Penetraţia A1, întârzierile au avut următoarele cauze: litigiile în instanţă cu privire la valabilitatea autorizaţiei de construcţie, inexistenţa PUZ-ului pe zona de la nodul Virtuţii la A1, întârzierile mari la plata facturilor aferente lucrărilor executate în octombrie, noiembrie şi decembrie 2015. Vor fi achitate urgent facturile aferente acestei perioade, care au primit bun de plată încă din aprilie 2016, dar nu au fost achitate până acum, în valoare de 5,7 milioane de lei. În plus, vom achita facturi până la totalul sumei întârziate de 22 de milioane de lei. S-a desprins de asemenea o propunere de diminuare a culoarului de la trei la două benzi, renunţarea la drumurile colectoare, ceea ce va diminua costurile exproprierilor şi de asemenea se va garanta accesul în această zonă a tuturor proprietăţilor la drumul public, solicitare care a venit de foarte multe ori des şi insistent din partea proprietarilor din zonă, aceea de a avea acces direct", a spus Firea într-o declaraţie de presă. 

Ea a explicat că în proiectul iniţial a fost prevăzut un drum de viteză, un drum expres, cu drumuri colectoare de ambele părţi, dar fără a fi aprobată documentaţia PUZ-ului şi nici finalizată exproprierea. 

"Acest fapt a generat o eliberare de către primăriile de pe acest traseu a autorizaţiilor de construcţie. Practic, acolo s-a construit în toată această perioadă, drumul nu a fost eliberat. Am fi în situaţia, dacă nu am renunţa la drumurile colectoare şi la o bandă, să expropriem locuinţe recent finalizate, ceea ce nu ar fi corect pentru proprietari şi ar creşte oricum şi costurile aferente acestui proiect", a precizat Firea. 

Întrebată de jurnalişti care este estimarea sa cu privire la economia pe care o face la acest proiect, ea a spus că în primul rând nu vor mai fi costuri suplimentare cu exproprierile. 

"Acolo s-au realizat construcţii noi, pentru că primăriile de sector nu au ştiut că acea zonă trebuia să fie rezervată pentru acest obiectiv de investiţii şi de fapt ar fi crescut costurile iniţiale ale contractului. Acum ne vom încadra în suma care a fost stabilită iniţial", a arătat edilul general. 

Firea a menţionat că a fost asigurată de constructor că termenul pentru finalizarea acestui obiectiv este 1 iulie 2017. 

"Suma rămasă de achitat este de 180 de milioane de lei. Cea mai mare parte a sumei este solicitată până la finalul acestui an pentru achiziţionarea hobanelor, tablierului şi a altor elemente de suprastructură. Valoarea totală a contractului este de 487 de milioane de lei fără TVA. Acum, stadiul de realizare a proiectului este de aproape 34% etapa I – nod Virtuţii şi aproape 14% din totalul contractului până la A1, dar cea mai mare parte a lucrărilor şi cele care erau dificile au fost deja realizate – pilonii centrali, pilele podului, fundaţiile şi aşa mai departe. Restul se pot asambla până pe 1 iulie 2017", a adăugat Firea. 

AGERPRES