Primarul general Gabriela Firea a dispus înfiinţarea unui comitet pentru analizarea şi eficientizarea soluţionării dosarelor înregistrate la Primăria Municipiului Bucureşti, în temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al imobilelor preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, a informat Biroul de presă al PMB, vineri, prin intermediul unui comunicat.
"Am decis înfiinţarea unui comitet care să vină cu propuneri concrete în ceea ce priveşte analizarea şi soluţionarea dosarelor de retrocedare înregistrate la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti. Cetăţenii care au fost deposedaţi în mod abuziv de regimul comunist au dreptul să îşi recupereze cât mai urgent proprietăţile sau, după caz, să fie despăgubiţi în mod just. Timp de 16 ani, din 42.566 de dosare au fost rezolvate mai puţin de jumătate, adică 19.730. Această situaţie trebuie să ia sfârşit!", a declarat edilul general.
Comitetul va fi coordonat de viceprimarul Tomniţa Florescu şi are ca misiune identificarea cât mai rapidă a unor soluţii pentru accelerarea procesului de soluţionare a dosarelor de retrocedare. Comitetul va elabora, de asemenea, propuneri de modificare a legislaţiei care să uşureze procedura de analiză şi să fluidizeze activitatea instituţiilor implicate în acest proces.
"Pe lângă dosarele deja înregistrate la Primăria Capitalei, din anul 2013, conform modificărilor legislative prevăzute de Legea nr. 165/2013, PMB a preluat de la sectoare un număr de aproximativ 15.000 de dosare depuse în baza Legii 18/1991 pentru a fi soluţionate conform prevederilor Legii 10/2001, iar numărul acestora va mai creşte în perioada următoare până când sectoarele vor încheia procesul de transmitere a dosarelor", a precizat Gabriela Firea.
PMB a menţionat că există dosare administrative constituite în baza Legii nr. 10/2001 care au fost completate cu actele doveditoare prevăzute de lege, dar care nu au intrat în procedura de soluţionare având în vedere dispoziţiile art. 33 alin. 4 din Legea nr. 165/2013, conform căruia: "cererile se analizează în ordinea înregistrării lor la entităţile prevăzute la alin. 1".
În prezent, sunt înaintate Comisiei interne pentru analizarea notificărilor formulate în temeiul Legii nr. 10/2001 aproximativ 3.000 de dosare administrative. În perioada 2001 – 2017 au fost emise 19.830 de dispoziţii de primar general, dintre care: 3.401 vizând restituiri în natură, 2.240 – restituiri în natură şi măsuri reparatorii, 9.418 – măsuri reparatorii, 60 – compensare, 329 – declinare, 4.382 – respingere.
SURSA: Agerpres