‘Nu se pune în niciun caz problema să renunţăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, un document strategic de planificare a transportului în regiunea Bucureşti-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creşterea mobilităţii este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acţiona să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioadă un set de măsuri complementare care să ajute la decongestionarea traficului’, a spus Gabriela Firea, potrivit unui comunicat al PMB transmis AGERPRES.

Edilul Capitalei a avut miercuri o şedinţă de lucru cu reprezentanţii direcţiilor de transporturi şi utilităţi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru a stabili modul de implementare a măsurilor conexe care vor însoţi introducerea culoarelor unice pentru transportul în comun în Bucureşti.

‘Din orice perspectivă am privi însă problema traficului, realitatea este una singură: avem înmatriculate în Bucureşti, la final de aprilie, 1,274 milioane de autovehicule, plus alte 155.000 înmatriculate în Ilfov. Faţă de finalul anului trecut se înregistrează, în doar 4 luni, o creştere a parcului auto din zona metropolitană Bucureşti de peste 30.000 de unităţi. La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puţine, care tranzitează zilnic Bucureştiul, precum şi cele înmatriculate în alte judeţe sau alte ţări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici. Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraş complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem şi alt gen de măsuri’, a afirmat Gabriela Firea.

Măsurile pe care PMB vrea să le implementeze pentru fluidizarea traficului rutier în zona Bucureşti-Ilfov au fost incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 şi vizează, printre altele: introducerea de benzi de circulaţie cu prioritate pentru transportul public pe o distanţă de 25 km şi achiziţia a 100 troleibuze, 100 de tramvaie şi 400 de autobuze.

 

Proiectul mai presupune modernizarea infrastructurii de tramvai şi extinderea acesteia cu 41 km de cale dublă, reabilitarea a aproximativ 1800 de staţii, construcţia de parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraş, construcţia de parcări subterane, amenajarea şi lărgirea Prelungirii Ghencea, lărgirea str. Jandarmeriei, reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera – str. Fabrica de Glucoză, str. D. Pompeiu, str. Petricani, str. Andronache, şos. Colentina.

De asemenea, PMB are în plan amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare), dar şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing), crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public şi îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă, regândirea şi extinderea sistemului de management al traficului. AGERPRES