Românii care trimit colete în țară sau în străinătate nu completează întotdeauna detaliile de livrare, îngreunând astfel procesul de expediere și afectând performanța serviciului. Astfel, datele DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, arată că 2% dintre coletele trimise au informațiile de livrare greșite sau incomplete. Potrivit companiei, doar 56% dintre expeditorii sau destinatarii livrărilor interne și, respectiv, 82% dintre cei din afara țării revin și solicită retrimiterea pachetelor furnizând toate detaliile necesare.
Datele de livrare sunt esențiale pentru ca procesul de curierat să se desfășoare în cele mai bune condiții. Însă, circa 2% dintre românii care trimit colete nu menționează toate informațiile necesare și îngreunează astfel performanța serviciului de curierat. 95% dintre erori se regăsesc în adresele coletelor expediate de jucătorii din segmentul B2C și doar 5% din total apar în cazul livrărilror din sfera B2B, potrivit datelor DPD România.
Deși greșesc datele de livrare, expeditorii sau destinatarii revin și oferă informații suplimentare, respectiv solicită reluarea livrării expedițiilor cu adresă greșită sau incompletă, doar pentru 56% din livrările interne și pentru 82% dintre pachetele trimise pe plan internațional, conform companiei.
”De cele mai multe ori, adresele nu sunt greșite, ci incomplete, atât pentru livrările la domiciliu, cât și pentru cele în clădiri de birouri sau sedii de companii. Cei care vor să primească produsele acasă fie nu menționează codul de acces în scară sau numărul interfonului, fie precizează doar strada, numărul, blocul și apartamentul, și omit informațiile legate de scară, etaj sau cod poștal. Este extrem de important pentru curier să dețină informațiile despre scara imobilului și numărul apartamenentului, detalii care, din păcate, lipsesc frecvent”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.
Potrivit acestuia, o altă problemă cu care se confruntă curierii este omiterea codurilor poștale. În prezent, până la 45 dintre pachetele ce pleacă zilnic în livrare au codul poștal incorect, îngreunând rutarea corectă a coletelor.
Alte aspecte importante atât pentru reușita livrărilor B2C, cât și B2B, sunt furnizarea numerelor de telefon pentru destinatari, dar și numărul străzilor de destinație.
Când vine vorba despre destinațiile la birou, potrivit CEO-ului DPD, este primordială indicarea persoanei de contact. Pe lângă această informație, de multe ori sunt omise și detalii precum departamentul, intrarea, etajul sau camera la care trebuie livrate coletele. Toate acestea sunt extrem de importante, iar în lipsa lor procesul de livrare este îngreunat, fiind afectată, implicit, performanța serviciului, adaugă acesta.
CEO-ul DPD România mai spune că, în lipsa unor informații de livrare, curierii pierd mai mult timp pentru identificarea adresei și uneori trebuie să revină într-un alt interval orar, după ce obțin toate datele necesare. Astfel, apar costuri generate de întoarcerea în depozit, dar și pentru realocarea unor resurse suplimentare în acea zonă. Tot acest timp pierdut generează implicit costuri suplimentare, mai ales dacă produsele au fost plătite în avans. În plus, atunci când nu se poate identifica adresa de expediție se poate face retur, ceea generează ulterior daune din cauza întârzierii înregistrate, și, uneori, se pot produce avarii din cauza proceselor operaționale multiple (manipulare, încărcare, descărcare, transbordare).