Andreea Rațiu a absolvit Facultatea de Jurnalism, a lucrat în departamentele de achiziții a două multinaționale, apoi, din dorința de a-și „continua viața având propria afacere, am încercat să găsesc o activitate cu care să mă identific, să fie unică pe piață și să-mi ofere libertatea de a-mi crește și educa copilul, lucru pe care nu-l puteam face așa cum doream fiind angajată“.
A început prin a studia piața francizelor și licențelor „ca model de business la cheie, în condițiile în care domeniul este slab dezvoltat în România, deși oferă soluția aproape completă a unei afaceri“. Prin urmare, s-a abonat la diverse newsletter-uri și portaluri de francize și, „nesperat, într-o seară am primit informații despre licența germană Facilitas Healthcare“.
Despre ce e vorba exact: „pe scurt, ajutăm fumătorii în decizia lor de a renunța la acest viciu. Cu ajutorul unui laser terapeutic de undă scurtă, se stimulează anumite puncte auriculare, eliberându-se astfel endorfine – așa-numitele substanțe ale plăcerii. Astfel, organismul este mult mai bine pregătit pentru a traversa perioada scurtă de sevraj ce urmează în zilele imediat următoare renunțării la fumat“. Potrivit datelor studiate de Andreea, această terapie este prezentă în Canada, America și Europa de peste 30 de ani, „având rezultate remarcabile în lupta antifumat: peste 65%. Și, cunoscând procentajul mare de fumători de la noi, precum și tendința evidentă de descurajare a fumatului, am considerat că este un moment bun pentru a introduce acest concept în Romania“.
Până acum, a investit în acest business 15.000 de euro, dintre care 6.500 de euro din fondurile guvernamentale. Din fericire, spune că nu a întâmpinat niciun fel de obstacole în accesarea acestor bani. „Despre program am aflat din presă, după care am fost la oficiul teritorial pentru IMM-uri, unde am primit întregul suport în pașii necesari finalizării proiectului. Trebuie să recunosc că am rămas cu o impresie bună: trecând peste etapa migăloasă a strângerii documentelor pentru dosar, nu am întâmpinat dificultăți majore. Practic, proiectul l-am executat in house, iar restul a fost relativ natural.“
Dacă lucrurile vor merge la fel de lin și de acum înainte, planurile Andreei prevăd atingerea unui venit de minimum 30.000 de euro în primul an de activitate. Mai mult, „intenționăm să deschidem următoarea locație în București, unde vom avea, ca și aici, doi angajați“. Așadar, o strategie mai rar întâlnită – extinderea dinspre Provincie spre Capitală -, posibilă datorită faptului că „suntem unici atât pe plan local, cât și național. Practic, nu avem concurență reală, sau, poate, doar nu am auzit de ea. Ceea ce nu e neapărat un motiv de euforie, pentru că există riscul ca piața să nu fie pregătită pentru acest tip de servicii“.