Brandul de colanți pentru femei Laura Baldini, prezent pe piaţa locală de 14 ani, este diponibil în peste 1.600 de puncte de vânzare din întreaga țară, inclusiv în reţelele de super şi hipermarketuri (Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Metro, Penny, Profi, Selgros).
“Din 2008 și până în prezent cifra noastră de afaceri a crescut cu peste 330%, un ajutor nesperat venind exact de unde oricine s-ar fi așteptat mai putin: de la criza financiară a ultimilor ani care a făcut curățenie în piață și i-a determinat pe cumpărători să devină mult mai atenți la ceea ce cumpără”, susţine Costel Baghina, directorul general al Logitrade, importatorul colanților Laura Baldini.
“Mai mult decât atât, continuă el, cifra de afaceri din 2013 a fost cu aproape 70% mai mare decât în anul anterior. In acest moment suntem cu siguranță cel mai mare importator de ciorapi de damă MADE IN ITALY, concurenții noștri situându-se la mai puțin de jumatate din cifra realizată de noi“.
Piaţa ciorapilor din România este estimată la sub 40 de milioane de euro, incluzând aici atât ciorapii şi şosetele, cât si ciorapii-pantalon (dresurile) pentru femei.
Cele mai cunoscute marci de ciorapi fabricate în România sunt Diamond (de la Adesgo), Mondex, Ciserom, Elca, Star (Decatex), CIFA, Magnum SX, Natural (Ro-Galu), Melissa (Melissa Star Expo) si Overal.
Ciorapii pentru femei reprezintă cam 30% din totalul producţiei, în condiţiile în care volumul total al pieţei este de circa 50 de milioane de perechi de ciorapi. Ceva mai puţin de jumatate din consum (20 mil. perechi) este acoperit de importuri.
Pentru dresuri, segmentul-ţintă este format din şapte milioane de femei, care cumpără în medie cinci-şase perechi pe an. Spre comparaţie, un consum mediu pe locuitor în ţări ca Italia, Anglia sau Franţa ajunge la 18 perechi de dresuri anual.