Toţi consumatorii români trebuie să beneficieze de aceleaşi drepturi de protecţie a datelor personale, similar celor din Uniunea Europeană, şi nu este oportun ca legislaţia din România să fie mai restrictivă faţă de regulile impuse deja de UE, susţine Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), într-un comunicat.
„Impactul reglementărilor naţionale ale Regulamentului general privind protecţia datelor asupra membrilor UNSAR este unul major, având în vedere faptul că prelucrarea datelor personale în industria de asigurări, în principal în cazul asigurărilor de viaţă şi de sănătate, reprezintă o activitate de bază. Evaluarea stării de sănătate este o necesitate în calcularea riscului pe care asigurătorul îl preia prin asigurare”, afirmă UNSAR.
Potrivit sursei citate, noul regulament schimbă modul în care organizaţiile, indiferent de tipul lor, vor gestiona datele personale ale clienţilor. Acest lucru este cu atât mai relevant pentru companiile de asigurări care, prin natura activităţii desfăşurate, sunt obligate să prelucreze date personale ale clienţilor şi potenţialilor clienţi. De aceea, interzicerea prelucrării datelor genetice, biometrice sau a datelor privind sănătatea, în scopul realizării unui proces decizional automatizat sau pentru crearea de profiluri, ar putea avea un caracter blocant în segmentul asigurărilor, unde declaraţiile consumatorului cu privire la starea de sănătate sunt extrem de importante.
„UNSAR a solicitat întâlniri cu toţi factorii implicaţi pentru a discuta aceste aspecte şi pentru a identifica cea mai bună soluţie, având ca obiectiv operarea responsabilă a acestui tip de date, dar şi oportunitatea pentru consumator a unui control mai mare într-o lume digitalizată”, subliniază asigurătorii.