Aproape trei sferturi dintre companiile din România (71%) intenţionează să facă angajări pentru posturi permanente în acest an, firmele fiind dispuse să ofere creşteri salariale de până 15% angajaţilor din vânzări, Resurse Umane, IT, producţie, marketing și comunicare. 

Conform analizei, aproximativ jumătate dintre operatorii economici (47%) au declarat că plănuiesc să recruteze angajaţi pentru posturi temporare, în timp ce majoritatea respondenţilor (94%) au spus că se confruntă cu lipsa de calificare a candidaţilor. În aceste condiții, jumătate (53%) dintre patronii chestionaţi spun că le oferă salariaţilor programe de formare, ca soluţie la lipsa de calificare a acestora.

Pe de altă parte, „un pachet salarial competitiv este considerat cel mai important factor în atragerea de talente de top de către 74% dintre angajatorii chestionaţi. Acest avantaj este urmat îndeaproape de un bun echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală şi un nivel ridicat de siguranţă a locului de muncă. Elemente precum un brand puternic de angajator şi o misiune clară, cu un scop profund, sunt, de asemenea, apreciate ca fiind importante de peste 35% dintre respondenţi”.

Studiul Randstad HR Trends a fost realizat în perioada martie-mai 2018, pe baza unui chestionar la care au răspuns 244 de factori de decizie şi manageri de HR din diverse industrii din România.