Firmele mari de IT cresc profitul celor mici

nevralgice ale Bucurestiului este din ce in ce mai mare. Pe Bulevardul Regina Elisabeta, pe stirbei Voda, la Obor sau pe Calea Calarasilor sunt asezate unul langa altul magazinele tuturor firmelor importante de retail IT: Flamingo, Ultra Pro, Depozitul de Calculatoare sau Best Computers.Concentrarea din zonele centrale este benefica tuturor jucatorilor din piata. si celor mari, dar, mai ales, celor mici. "Doua magazine apartinand unor grupuri cu putere comparabila vor vinde mai mult (fiecare in

nevralgice ale Bucurestiului este din ce in ce mai mare. Pe Bulevardul Regina Elisabeta, pe stirbei Voda, la Obor sau pe Calea Calarasilor sunt asezate unul langa altul magazinele tuturor firmelor importante de retail IT: Flamingo, Ultra Pro, Depozitul de Calculatoare sau Best Computers.Concentrarea din zonele centrale este benefica tuturor jucatorilor din piata. si celor mari, dar, mai ales, celor mici. „Doua magazine apartinand unor grupuri cu putere comparabila vor vinde mai mult (fiecare in parte n. red.) daca sunt asezate in acelasi vad decat daca ar fi amplasate izolat”, apreciaza Dragos Simion, director general Flamingo Computers.Cel mai mult de castigat au insa grupurile mici, care profita de vadul creat de grupurile mari. Iata un exemplu concret: Sigma Design’s Computers si-a deschis un magazin asezat exact langa centrul Flamingo de pe stirbei Voda, in asa fel incat o parte dintre clientii marelui grup sa fie tentati sa traga si pragul competitorului. Daca magazinele se concentreaza in centrul orasului nu inseamna automat ca micile „pravalii” de cartier vor disparea. Acestea supravietuiesc pentru ca sunt la indemana utilizatorului. De aici acesta isi cumpara produse de valoare mai mica (de exemplu, consumabile pentru imprimanta). Exista teoria potrivit careia produsele IT de valoare sunt cumparate din magazinele centrale, in urma unei cercetari amanuntite.Ba mai mult, „grupul Best Computers are ca strategie deschiderea unor magazine-satelit in toate marile cartiere ale Bucurestiului”, declara Teo Paduraru, actionar al grupului Best. Aceasta strategie confirma teoria potrivit careia oferta magazinului central difera de cea a magazinului de cartier.Totusi, banii cei multi vin de la magazinele amplasate in buricul targului. „Cifra de afaceri per magazin este direct proportionala cu suprafata acestuia”, declara Dragos Simion, director Flamingo Computers. Cele mai mari vanzari ale acestui grup le aduc magazinele de la Universitate, Lahovary si Cora.In ultimul timp, suprafata medie a magazinelor a crescut cu 20-30%. Un magazin Flamingo are in medie 150 de metri patrati. Spatiile comerciale cu suprafata mare au costuri mai mari, insa, dupa atingerea pragului de profitabilitate, acestea ofera mult mai multa libertate de miscare comerciantilor.Retele mici de magazine IT au crescut si ele suprafata medie de expunere. Un magazin Tape Computers are in medie o suprafata de 100-120 mp. Altex, prin Media Galaxy din Bucuresti Mall, cu o suprafata totala de 3.000 mp, a introdus conceptul de show-room – tip de spatiu comercial care face cat un vad in sine. Aceasta lansare nu face decat sa concretizeze tendinta cresterii suprafetei medii de expunere.Dincolo de dimensiunile si amplasarea magazinului, scopul unui comerciant este ca fiecare punct de prezenta sa fie profitabil. Daca, dupa un an de activitate, un magazin se dovedeste nerentabil il inchidem, spun oficialii de la Flamingo Computers. „Am mers pe ideea ca fiecare magazin al nostru sa fie profitabil”, intareste Teo Paduraru de la Best.

Stiri
Oamenii de afaceri au ramas fideli telefoniei clasice
Din cele aproape 7,5 milioane de gospodarii din Romania, 52,5% beneficiaza de un post de telefon fix, 47,1% folosesc cel putin un telefon mobil, 33,3% utilizeaza cartele preplatite pentru a suna de la un post fix, iar 2,8% folosesc cartele pentru telefonie internationala, a anuntat Ion Smeeianu, presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), in baza unui studiu Dedalus Consulting. Din cele aproape patru milioane de gospodarii existente in mediul urban, 82,8% au telefon fix, iar 68,7% folosesc cel putin un terminal mobil. Dintre modalitatile de comunicare folosite in mediul de afaceri, cel mai des folosite sunt serviciile de telefonie fixa clasica (94,8%) si telefonie mobila (87,6%), urmate de serviciile de telefonie VoIP prin cartele preplatite (1,7%), telefonie fixa VoIP prin VPN (1,2%) si telefonie fixa VoIP prin abonamente de alt tip decat VPN (1%), potrivit studiului Dedalus.

Zapp va investi in extinderea retelei
Zapp intentioneaza sa investeasca 50 de milioane de dolari in noi produse si dezvoltarea retelei, a declarat Cuneyt Turktan, presedintele Consiliului Director al companiei. Anul trecut, operatorul de telefonie mobila, care foloseste tehnologie CDMA 450, a facut investitii de 60 de milioane de dolari, fapt care a determinat cresterea numarului de abonati si triplarea cifrei de afaceri, de la 13 milioane de dolari in 2002 la 50 de milioane de dolari. Pe de alta parte, compania a lansat la CERF primul sau terminal color Z710 compatibil cu tehnologia BREW. Telefonul permite accesarea unor aplicatii precum prognoza meteo sau informatii de afaceri. Zapp va lansa in curand si un serviciu de date mai rapid, bazat pe tehnologia EV-DO, care va creste viteza de download la 2,4 Mbps.

Softul romanesc va depasi 500.000 de dolari in 2005
Exporturile romanesti si piata locala de software vor totaliza peste 500.000 de euro in 2005, a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Industriei de Software si Servicii (ANIS), Florin Talpes. Outsourcing-ul va continua sa fie principala componenta a exporturilor de software si servicii. In 2004, serviciile de outsourcing vor reprezenta circa 95% din exportul romanesc, in timp ce vanzarile de licente pentru produsele romanesti vor reprezenta in acest an 5% din totalul exporturilor IT. Ponderea sectorului software si servicii pe piata IT&C din Romania este estimata la 29% pentru 2004, iar segmentul de hardware va detine 71%. In Europa Centrala si de Est, ponderea software este de 42% din piata de IT&C.