Firmele platesc 300-600 USD pentru o casa de marcat fiscala

Elementul esential al acestor case il constituie memoria fiscala, in care se inregistreaza toate operatiunile efectuate si care este citita de organele de control. Trebuie subliniat ca legea nu prevede sanctiuni numai pentru agentii economici care nu o respecta, ci si pentru cumparatori. Astfel, oricare dintre noi are obligatia de a solicita bonurile fiscale de la casa si de a le pastra pana la iesirea din magazin, altfel fiind pasibili la plata unei amenzi cuprinse intre 100.000 lei si 500.000

Elementul esential al acestor case il constituie memoria fiscala, in care se inregistreaza toate operatiunile efectuate si care este citita de organele de control. Trebuie subliniat ca legea nu prevede sanctiuni numai pentru agentii economici care nu o respecta, ci si pentru cumparatori. Astfel, oricare dintre noi are obligatia de a solicita bonurile fiscale de la casa si de a le pastra pana la iesirea din magazin, altfel fiind pasibili la plata unei amenzi cuprinse intre 100.000 lei si 500.000 lei. Pentru agentii economici, sanctiunile sunt mult mai dure, amenzile variind intre 1 si 100 milioane lei, in functie de gravitatea contraventiei descoperite. In cazul cand se constata inexistenta casei de marcat fiscala, pedeapsa este foarte usor de aplicat: se suspenda activitatea respectivei unitati pana la intrarea in legalitate.
Pe piata exista, la ora actuala, aproape 30 de tipuri de case de marcat fiscale, omologate de catre Ministerul Finantelor, cu caracteristici diferite, preturile fiind cuprinse intre 300 si 600 de dolari (fara TVA). Firmele distribuitoare au constatat ca marea majoritate a utilizatorilor isi aleg aparatul de marcat exclusiv functie de costul acestuia. Utilizatorii acestor aparate ar trebui sa tina cont de natura activitatii lor; cea mai ieftina casa avand o fiabilitate redusa, poate sa nu corespunda cerintelor. In plus, cum, de regula, se vizeaza dezvoltarea activitatii, este recomandabila achizitionarea unui aparat dotat cu interfete pentru cuplarea la PC, cantar electronic, cititor de cod de bare si cu un volum mare de produse programabile.
„Alegerea unui tip de casa trebuie facuta in functie de natura activitatii unui agent economic. De exemplu, trebuie luat in calcul numarul de bonuri emise intr-o zi, sau, in cazul unui restaurant, numarul de mese, altele fiind cerintele pentru o benzinarie”, afirma Gheorghe Vasile, director comercial al societatii IIRUC SA. Un criteriu important il reprezinta si mediul in care va functiona casa de marcat: „Exista aparate mai sensibile la temperatura mediului ambiant sau la umiditate. Trebuie stiut, de asemenea, ca tastaturile mecanice sunt mai putin fiabile decat cele digitale, care au si avantajul ca rezista la un grad de umiditate mult mai ridicat”, atentioneaza Madalin Rusu, director al SC INR Assistance SRL, firma distribuitoare a caselor tip EURO RO.
In ultimul timp, ritmul vanzarilor a crescut spectaculos, fiind anticipata, incepand cu luna aprilie, o majorare a cererii, ce se va mentine pana in vara. Necesarul la nivelul intregii tari este estimat la aproximativ 400.000 de bucati. Pentru a evita „varful de sarcina”, determinat de avalansa de cereri o data cu inceperea controalelor organelor fiscale, este recomandata achizitionarea si fiscalizarea din timp a caselor de marcat, riscandu-se altfel suspendarea activitatii pana la indeplinirea noilor norme legale. Fiscalizarea presupune individualizarea fiecarei case de marcat, in memoria acesteia fiind trecute datele de identificare ale societatii respective inregistrandu-se automat raportul fiscal de inchidere zilnica. Memoria este tip PROM, care poate fi scrisa o singura data, fara posibilitate de stergere, fiind obligatorie arhivarea acesteia timp de zece ani.     

Procedura de punere in functiune

1. Se cumpara aparatul de la un distribuitor autorizat de Ministerul Finantelor
2. Cu factura aparatului si actele societatii (codul fiscal) se merge la Primaria Municipiului Bucuresti, Directia Finante Publice – camera 30, sau la administratia locala la care este inregistrata societatea dvs.
3. La Administratia Financiara de care apartine societatea dvs., se completeaza cererea pentru obtinerea seriei fiscale a aparatului.
4. O data ce s-a obtinut seria fiscala, se comunica in scris celei mai apropiate sucursale a firmei acreditate pentru service, in vederea instalarii si fiscalizarii aparatului.
5. Din momentul cumpararii si pana la fiscalizare, aparatul poate fi folosit in scop didactic, pentru antrenament. Toate bonurile emise in aceasta perioada nu au caracter fiscal si nu sunt inregistrate in memoria fiscala.
6. Dupa fiscalizarea aparatului de catre tehnicianul service autorizat, orice operatie facuta pe casa de marcat fiscala va fi inregistrata in memoria fiscala.
Foarte important:
Este interzisa cu desavarsire indepartarea sigiliului sau desfacerea surubului carcasei aparatului. Orice interventie este efectuata numai de catre tehnicinul autorizat si consemnata in cartea de interventii a aparatului.