La începutul acestui an, grupul Simtel Team a anunțat deschiderea unei noi filiale în Essen, Germania. Procesul de extindere la nivel internațional a fost demarat încă din 2021, odată cu inaugurarea filialei din Republica Moldova.
Intrarea oficială pe noua piață a fost rezultatul unei dezvoltări continue a activității internaționale derulate de Simtel Team.
„Extinderea în Germania a venit în mod organic. Împreună cu partenerul nostru din Italia, pentru care noi facem, de foarte mulți ani, intervenții la nivel de Europa. Am ajuns chiar și în Chile cu intervenții în parcuri fotovoltaice. Dar facem constant și recurent intervenții în Marea Britanie, Germania, Italia, Ungaria și Franța. S
untem certificați pentru rețelele din Franța, de exemplu. Această extindere a venit, practic ca o solicitare de a mări activitatea Simtel de service și mentenanță pe piața din Germania, unde este nevoie de suportul nostru”, a declarat Ana Nedea, director de strategie și dezvoltare de business în cadrul companiei.
Dezvoltarea continuă
Potrivit invitatului lui Sorin Andreiana, deschiderea filialei din Germania face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare al Simtel Team.
„Acesta este doar un punct de start. Pentru că noi ne propunem să venim cu toate liniile de business în Germania. Să aducem tot mixul de servicii pe care îl oferim în România, etapizat. Începem cu zona de operare și mentenanță. Vom continua cu zona de construcții de centrale fotovoltaice. Vom oferi și servicii de implementare de proiecte de stocare. De asemenea, noi suntem activi de foarte mulți ani și în zona de instalare și parametrizare, sevice și mentenanță a stațiilor de încărcare pentru mașini electrice”, a explicat directorul de strategie al Simtel Team.
Filiala din Essen va permite deservirea rapidă a clienților din Germania, dar și din Belgia, Olanda, Franța, Austria și Elveția.
Provocări specifice
Intrarea Simtel pe noua piață nu a fost însă lipsită de provocări. „Germania este o altă piață. Vorbim despre cea mai mare piață din Uniunea Europeană. Vorbim de peste 83 de milioane de locuitori, însemnând o putere de cumpărare imensă. Vorbim despre faptul că este un hub din punct de vedere al energiei, automotive sau multe alte industrii. (…) În schimb, sunt și foarte multe provocări”, a explicat reprezentatul Simtel Team.
Printre acestea se numără birocrația și bariera lingvistică. „Germania este o piață imensă. Dar, în același timp, o piață care are standarde extrem de ridicate din punct de vedere al calității și al modului de lucru. Și cu un regim fiscal mai puțin prietenos, ca să spun așa”, a mai menționat Ana Nedea.
Ediția de joi, 13 februarie, a podcastului „Picătura de business” poate fi văzută aici.