“Comparativ cu anii trecuţi, departamentele de HR ale multinaţionalelor sunt mult mai deschise în a organiza petreceri de Crăciun sau petreceri de sfârșit de an. Numărul solicitărilor a crescut cu 30%-40%”, a declarat Nic Rotaru, deputy managing director la agenţia de publicitate şi organizare de evenimente QB Promotion & Advertising. Agenţia se află în faza de discuţii cu unii clienţi, care încă nu au luat o decizie.
„Ca tendinţă generală, am observat că se preferă petrecerile simple, cu mâncare , băutură şi voie bună, comparativ cu alţi ani, când petrecerile tematice sau conceptuale erau la mare căutare. Există însă şi un client care a solicitat un eveniment în stil cubanez, cu trabucuri, băuturi şi decoruri specifice“, a spus Nic Rotaru. „Pe de altă parte, un operator de telefonie mobilă a preferat un party clasic, la un club din Bucureşti. O altă remarcă: dacă în anii trecuţi primeam solicitări pentru organizarea petrecerilor dedicate celor din top şi middle management, acum se preferă petrecerile cu participarea tuturor angajaţilor“, a adăugat reprezentantul QB Promotion & Advertising.
O altă companie de profil, Ganotti Protocol Services, remarcă de asemenea un trend ascendent pentru 2014. „Tendinţa este una pozitivă, înregistrăm o creştere de circa 20% a cererilor comparativ cu anul trecut. Nu toate solicitările au fost concretizate, încă mai purtăm negocieri cu unii clienţi pentru încheierea contractelor“, a declarat Ionel Gagiu, directorul general al societăţii. Ganotti lucrează cu parteneri corporate de dimensiuni diverse, astfel că numărul invitaţilor oscilează între 25 şi 1.000. „Cele mai multe solicitări vin de la segmentul mediu, pentru petreceri de sfârşit de an cu 100 sau câteva sute de persoane“, a menţionat Gagiu.
La 5 stele în Otopeni sau printre brazii din Moieciu
Complexul Ambasad‘Or Events din Otopeni observă un trend ascendent pentru acest business. „Ca locaţie pentru petrecerile corporate de sfârşit de an, Ambasad‘Or Events remarcă o continuă creştere a numărului de solicitări venite din partea companiilor“, a declarat pentru Capital Alexandru Radu, marketing assistant. „Nu putem spune că există o tipologie a companiilor care aleg locaţia noastră pentru petrecerile de sfârşit de an. De la bănci, companii petroliere, până la companii din industria IT, domeniile din care provin clienţii noştri sunt dintre cele mai diverse, numărul de invitaţi fiind proporţional cu mărimea fiecărei companii în parte“, a mai spus Alexandru Radu. Complexul dispune de 4 saloane dotate pentru evenimente de 5 stele şi care pot fi adaptate în funcţie de cerinţe şi de dimensiunea evenimentului, numărul persoanelor putând oscila de la 100 la 1.000. Compania de HR Lugera – The People Republic organizează anul acesta evenimentul de Crăciun, la care vor fi prezenţi toţi cei 150 de angajaţi, la hotelul Mistral din Moieciu de Sus, la fel ca în ultimii trei ani.
„Ca profesonist de HR și prin prisma businessului pe care îl conduc, observ în ultimii ani o scădere a pieței de evenimente corporate interne și team buildinguri, iar motivul pe care îl aud tot timpul e criza economică. Mi se pare o greșeală să renunți la aceste activități, e total contraindicat să faci reducerea cheltuielilor companiei renunțând la construcția echipei“, a declarat Cristina Săvuica, Chief Happines Officer la Lugera. Complexul Country Club, situat în Mihăileşti, la 20 kilometri de Bucureşti, are printre activităţi organizarea de reuniuni corporate. „Anul trecut am organizat două petreceri de sfârşit de an pentru firme, ambele solicitări venind prin intermediul agenţiilor de turism. Cea mai mare dintre aceste două petreceri a avut 220 de persoane. Anul acesta, încă nu am primit nicio solicitare“, ne-au spus reprezentanţii complexului.
Country Club dispune de două saloane pentru astfel de evenimente. Unul are o capacitate de 600 de locuri pe scaune, respectiv 1.200 dacă petrecerea este organizată în stil cocktail. Al doilea salon poate găzdui 100 persoane pe scaune sau 200 în stil cocktail.