Confirmarea reflectă profilul financiar solid, diversificarea geografică şi a segmentelor pe care este prezentă compania (automobile de lux, camioane, autobuze şi furgonete), se arată în raportul Fitch.
Până la sfârşitul acestui deceniu, Daimler, prin brandul Mercedes-Benz, intenţionează să-şi redobândească poziţia de lider pe segmentul automobilelor de lux, înaintea BMW şi Audi. Succesul noilor modele lansate recent va duce la majorarea câştigurilor în următorii ani, dar concurenţa se va intensifica şi majorarea cotei de piaţă va deveni dificilă, apreciază agenţia de evaluare financiară.
Daimler a demarat un program de reducere a cheltuielilor cu două miliarde de euro la divizia auto, care ar urma să se finalizeze în decembrie 2014. Programul vizează eficientizarea producţiei, reducerea costului materialelor şi o utilizare mai flexibilă a fondurilor.
În iulie, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create astfel circa 250 de locuri de muncă.
Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.
SURSA: Agerpres