Fără să mire pe nimeni, Flamingo a început anul cu pierderi. Managerii spun că se aşteaptă la profit abia în al treilea trimestru, când măsurile luate îşi vor face efectul. Rezultatele financiare ale Flamingo pe primul trimestru al anului nu arată deloc bine: pierderile înregistrate au fost de 3,4 milioane de euro. Cu toate acestea, Jiri Rizek, CEO al companiei, nu este deloc îngrijorat. Pierderea era prevăzută în bugetul pentru acest an, profitul fiind aşteptat, da
Fără să mire pe nimeni, Flamingo a început anul cu pierderi. Managerii spun că se aşteaptă la profit abia în al treilea trimestru, când măsurile luate îşi vor face efectul.
Rezultatele financiare ale Flamingo pe primul trimestru al anului nu arată deloc bine: pierderile înregistrate au fost de 3,4 milioane de euro. Cu toate acestea, Jiri Rizek, CEO al companiei, nu este deloc îngrijorat. Pierderea era prevăzută în bugetul pentru acest an, profitul fiind aşteptat, dacă totul merge bine, către sfârşitul celui de-al treilea trimestru.
Pe lângă procesul de reorganizare internă, Flamingo a anunţat lansarea unor servicii care se speră că vor avea un impact pozitiv direct asupra cumpărătorilor: livrare la domiciliu, asamblare şi service. În plus, vor urma şi vânzările pe internet. „Magazinele online sunt o mare oportunitate“, explică Rizek. „Am luat unele decizii, iar serviciul de vânzări online va începe să funcţioneze anul acesta. Va fi o soluţie profesionistă, luăm totul în serios.“ Desigur, angajamentul exprimat atât de ferm de către conducerea companiei este determinat, măcar în parte, şi de faptul că magazinele online înregistrează, de la an la an, creşteri spectaculoase ale volumului de vânzări.
Extinderea afacerii
«Magazinele online sunt o mare oportunitate. Am analizat piaţa, am luat unele decizii, iar serviciul de vânzări online va începe să funcţioneze anul acesta. Va fi o soluţie profesionistă, luăm totul în serios.»
Jiri Rizek, CEO Flamingo Internaţional
O concurenţă serioasă vine şi din partea hipermarketurilor, care au raioane dedicate produselor IT, unde numai componente nu se găsesc. „Pe termen lung, nu cred că se vor mai vinde multe componente. Deja, piaţa se mişcă în această direcţie“, explică Rizek. „Se va merge doar spre upgradări de software, care vor fi făcute o dată sau de două ori, apoi se va cumpăra un computer nou. Practica aceasta de schimbare a componentelor acasă va dispărea.“
Compania se pregăteşte să vândă şi sediul pe care îl deţine. După ce a redus cu două treimi numărul angajaţilor, de la 380 la 120, clădirea a devenit prea mare pentru nevoile firmei. „Numărul angajaţilor s-a modificat dramatic, şi distanţele dintre birouri nu mai sunt deloc eficiente. Din punct de vedere operaţional, pentru crearea noii culturi, este important să ne desprindem de trecut“, spune Rizek. „Vrem să ne concentrăm asupra businessului nostru, nu să facem afaceri imobiliare“. Iar banii rezultaţi din tranzacţie ar putea îmbunătăţi profitul financiar pe care Flamingo speră să îl obţină la sfârşitul celui de-al treilea trimestru. „Vedem lucrul acesta ca pe o îmbunătăţire a cash-flow-ului. În plus, vom avea şi nişte fonduri pentru extindere.“
Aflat la conducerea companiei din august 2006, Jiri Rizek trebuie să aducă Flamingo pe profit. Printre măsurile luate de el pentru eficientizarea companiei, se numără reducerea stocurilor, creşterea performanţelor firmei, fiecare angajat trebuind să-şi cunoască foarte clar obiectivele şi să le atingă.
Flanco world, în creştere
Oficialii companiei afirmă că datele financiare, chiar dacă sunt încă negative, au evoluat mai bine decât estimările de la începutul anului: cifra de afaceri şi profitul aferent vânzărilor sunt mai mari cu 1% faţă de buget, iar nivelul EBITDA a urcat cu 20%.
Structura magazinelor din grup s-a modificat faţă de anul trecut. Ponderea Flanco a scăzut de la 66%, în 2006, la 47%, în acest an. Ponderea Flanco World a crescut de la 12% la 33%.