Grupul Flamingo a inregistrat in 2006 venituri de peste 153 de milioane de euro, in scadere cu 12,7% fata de 2005, si s-a clasat pe pozitia a doua pe piata IT&C din Romania cu o cota de piata de 18%. Flamingo a inregistrat in 2006 pierderi brute de 14,9 milioane de euro, in scadere fata de profitul brut inregistrat in 2005, de 3,9 milioane de euro. “Ne dorim ca schimbarile pe care le-am realizat sa reprezinte un nou inceput pentru Flamingo International. Primele rezultate au ince
Grupul Flamingo a inregistrat in 2006 venituri de peste 153 de milioane de euro, in scadere cu 12,7% fata de 2005, si s-a clasat pe pozitia a doua pe piata IT&C din Romania cu o cota de piata de 18%. Flamingo a inregistrat in 2006 pierderi brute de 14,9 milioane de euro, in scadere fata de profitul brut inregistrat in 2005, de 3,9 milioane de euro.
“Ne dorim ca schimbarile pe care le-am realizat sa reprezinte un nou inceput pentru Flamingo International. Primele rezultate au inceput sa apara: 80% din totalul inventarului de produse este reprezentat de produse mai noi de 6 luni, structura administrativa este mult mai eficienta, transparenta si mai putin costisitoare, iar portofoliul de magazine este mult imbunatatit, functionand la ora actuala dupa criteriul profitabilitatii”, a declarat Jiri Rizek, noul CEO Flamingo, adus la conducerea companiei pentru organizarea acesteia dupa principiile managementului european.
In 2006 Flamingo a redus numarul de angajati de la 2000 la 1400 in 2006, in prezent numarul acestora fiind de 1200, dupa disponibilizarea a inca 200 de angajati in februarie 2007. Totodata, magazinele neprofitabile au fost inchise sau sunt in curs de inchidere.
Strategia grupulului Flamingo s-a axat incepand cu 2006 pe deschiderea magazinelor de tipul Flanco World, concept bazat pe magazine cu suprafete intre 1300 si 3000 de metri patrati si o oferta de peste 4000 de produse. Flamingo isi propune ca pana la finalul anului 2008 sa atinga o suprafata de vanzare de 75 000 mp, prin concentrarea asupra dezvoltarii retelei Flanco World in 2007, anul acesta urmand a fi deschise inca 13 noi locatii de acest tip.
Compania estimeaza ca realizat in 2007 venituri de 172 de milioane de euro si un rezultat net care sa asigure dezvoltarea ulterioara a grupului pana la o valoare a vanzarilor de 200 milioane euro in 2008 si 235 milioane de euro in 2009.
Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, produsele comercializate fiind din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. La sfarsitul lui 2006, reteaua de magazine apartinand Flamingo International includea 8 magazine Flanco World, 61 locatii Flamingo Computers si 88 unitati Flanco.
Sursa: Capital 15 Martie 2007