Flamingo şi-a sporit veniturile cu 16%, dar a pierdut 10 mil. euro

Retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo International a inregistrat in 2008 venituri de 203 milioane de euro, in crestere cu 16% fata de 2007, insa a afisat o pierdere de aproximativ 5% din cifra de afaceri, potrivit declaratiei lui Dragos Simion, presedintele grupului. "Criza financiara a lovit dintr-o data si a dus la scaderea vanzarilor in trimestul al patrulea cu 18% fata de perioada similara a anului 2007", a declarat Dragos Simion. Acesta a mai adaugat ca Flamingo n

Retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo International a inregistrat in 2008 venituri de 203 milioane de euro, in crestere cu 16% fata de 2007, insa a afisat o pierdere de aproximativ 5% din cifra de afaceri, potrivit declaratiei lui Dragos Simion, presedintele grupului.

„Criza financiara a lovit dintr-o data si a dus la scaderea vanzarilor in trimestul al patrulea cu 18% fata de perioada similara a anului 2007”, a declarat Dragos Simion. Acesta a mai adaugat ca Flamingo nu a inregistrat profit operational in 2008, pierderea neta ridicandu-se insa la aproximativ 10 milioane de euro.

Pentru anul in curs retailerul mizeaza pe mentinerea cifrei de afaceri raportata pentru 2008 insa vizeaza EBITDA si profit net pozitiv, conform declaratiei lui Jiri Rizek (foto), CEO-ul companiei.

Flamingo International a incheiat anul 2008 cu un numar de 14 magazine, insa a ajuns la o supratata de vanzare de 59.000 de metri patrati, in crestere fata de anul precedent, cand avea doar 54.000 de metri patrati suprafata de vanzare.

Planuri pentru 2009

Tinand cond de conditiile actuale de pe piata, executivul Flamingo a anuntat ca si in acest an se va recurge la inchiderea magazinelor de mici dimensiuni sau neprofitabile. Cu toate acestea, se va mentine o suprafata de vanzare stabila, grupul axandu-se pe cresterea intensiva a magazinelor ramase.

„Pentru a iesi cu bine din criza, am decis sa inghetam investitiile programate pentru anul in curs si sa recurgem la taierea costurilor operationale cu 25 de procente”, a mai declarat Rizek.

Mai mult, Flamingo mizeaza in acest an pe dezvoltarea e-commerce-ului si apeleaza si la reducerea numarului de furnizori, pentru a se adapta conditiilor de pe piata.

Piata de profil a stagnat in 2008

In ceea ce priveste piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C in 2008, reprezentantii Flamingo International au declarat ca aceasta a inregistrat o evolutie neutra compartiv cu 2007, prima jumatate a anului trecut fiind caracterizata de o crestere semnificativa, pentru ca ultimul trimestru sa aduca un declin puternic. Astfel, in 2008, piata locala de profil a atins un nivel apropiat de cel din 2007, putin peste 1 miliard de euro.

Flamingo International se afla pe piata din Romania incepand din anul 1994, axandu-se pe comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice. Din 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.

In 2007, Flamingo International a inregistrat un profit de 528.000 de euro si o cifra de afaceri de 171 mil. euro.