Flamingo International evoluează în continuare negativ la bursă. În ciuda consolidării afacerii, cotaţiile acţiunilor şi capitalizarea rămån în scădere.

Sectorul de retail nu are mulţi reprezentanţi la Bursa de Valori, Flamingo International fiind cea mai mare companie din acest domeniu. După o evoluţie explozivă a pieţei de retail IT&C în perioada 2003-2005, sectorul a avut parte de un recul puternic în 2006, recuperarea începånd totuşi de anul trecut. Compania operează prin trei lanţuri distincte de magazine (Flanco World, Flamingo Computers şi Flanco). În ultimii ani, a evoluat în linie cu piaţa, iar anul trecut a reuşit să obţină profit în urma restructurării afacerii.

După pierderile din 2006, compania a început un program amplu de eficientizare a afacerii, în special prin închiderea magazinelor nerentabile şi îndreptarea către un nou concept, cel al unor magazine cu suprafaţă mare. Roadele strategiei s-au reflectat anul trecut în valoarea cifrei de afaceri: 171 milioane de euro, cu nouă milioane de euro peste valoarea bugetată. Totodată, compania a trecut pe profit, înregistrånd un cåştig net de 0,5 milioane de euro. „Se poate observa cum strategia adoptată, incluzånd aici şi un control riguros al cheltuielilor operaţionale şi creşterea vånzărilor peste ritmul de creştere al pieţei, ne-a readus pe profit“, spune Jiri Rizek, CEO al companiei. Şeful Flamingo mai arată că avantajele competitive dezvoltate au fost diferenţierea activităţii de retail specializat faţă de Hypermarket, prin servicii adiţionale oferite şi o gamă mult mai variată de produse.

Actiuni in declin

113-15190-2.jpgÎn ciuda evoluţiei bune a afacerii în ansamblu, indicatorii economici ai companiei au rămas foarte puţin atractivi pentru investitorii din piaţa de capital. Rentabilitatea reală a capitalului calculată de Contrast Management-Consulting a fost negativă în 2007, consemnånd un minus de 4,37%. Situaţia a fost reflectată cel mai bine de randamentul acţiunii Flamingo de anul trecut, cotaţia scăzånd cu 1,43% faţă de sfårşitul anului anterior. De la mijlocul anului trecut, cånd titlul FLA a atins un maxim de 0,45 lei pe acţiune, trendul a fost descendent. Anul 2007 a fost încheiat la o cotaţie de 0,345 lei, pentru ca săptămåna trecută aceasta să coboare pånă la 0,2 lei pe acţiune.

Capitalizarea companiei s-a depreciat astfel cu aproape 60%, de la o valoare maximă de 105 milioane de euro, anul trecut, pånă la 42,5 milioane de euro, la sfårşitul săptămånii trecute. „Flamingo International este o companie mult subevaluată în prezent. Situaţia este însă normală în condiţiile unei pieţe cu lichiditate atåt de scăzută şi în perioadă de scădere pentru toate companiile listate“, arată Jiri Rizek, precizånd că este sigur că acţiunile vor reveni la valoarea lor reală, fiind nevoie doar de răbdare din partea investitorilor. Nivelul profitului este menţinut redus de continuarea investiţiilor, compania dorind să ajungă la o suprafaţă totală de vånzare de 90.000 de metri pătraţi, pånă în 2010, de la 54.000 de metri pătraţi, la sfårşitul anului trecut. Strategia îmbunătăţeşte însă perspectivele pentru următorii ani.

«Cotaţia Flamingo va recupera mai mult din pierderi din septembrie, cånd se va încheia vacanţa investitorilor şi vor fi publicate rezultatele primelor trei trimestre.»
Jiri Rizek, CEO Flamingo International

-4.37% rentabilitate reala capital

92.67% indicator de crestere

-1.43% randamentul actiunilor