Flanco, retailerul de electronice şi electrocasnice, a anunţat depunerea pe data de 28 iulie a planului de reorganizare la Tribunalul Bucureşti, acesta urmând a obţine aprobarea Adunării Generale a Creditorilor şi validarea Judecătorului Sindic până la finalul lunii septembrie 2010. Flanco urmează astfel să încheie în timp record un amplu proces de reorganizare judiciară, întregul business fiind complet restructurat operaţional şi financiar. “Flanco a reuşit cel mai ra
Flanco, retailerul de electronice şi electrocasnice, a anunţat depunerea pe data de 28 iulie a planului de reorganizare la Tribunalul Bucureşti, acesta urmând a obţine aprobarea Adunării Generale a Creditorilor şi validarea Judecătorului Sindic până la finalul lunii septembrie 2010.
Flanco urmează astfel să încheie în timp record un amplu proces de reorganizare judiciară, întregul business fiind complet restructurat operaţional şi financiar.
“Flanco a reuşit cel mai rapid plan de reorganizare efectuat la acest nivel, compania depunând planul de reorganizare la mai puţin de un an de la declanşarea procesului”, a declarat Andrei Cionca, Managing Partner al Casei de Insolvenţă Transilvania, administratorul judiciar al Flanco.
Planul de reorganizare a fost posibil în contextul revigorării business-ului Flanco şi a obţinerii sprijinului partenerilor de afaceri, compania demonstrând că poate reprezenta în continuare un jucător important în piaţa electroIT.
Compania a trecut pe break-even, în iunie, după 21 de luni de pierdere
“Flanco a redevenit pe parcursul anului 2010 un business viabil. Măsurile drastice de restructurare implementate în ultimele 7 luni au început rapid să genereze efecte pozitive, vânzările companiei fiind în creştere constantă de la lună la lună, cu un număr de clienţi în creştere. Susţinerea pe care o avem din partea tuturor partenerilor de afaceri este fără îndoială una pragmatică, bazată pe potenţialul nostru de dezvoltare, şi într-o foarte mică măsură una sentimentală, susţinută de cei 16 ani de istorie ai companiei pe piaţa locală.” a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.
Astfel, compania a trecut pe break-even începând cu luna iunie 2010, după 21 de luni consecutive de pierdere (septembrie 2008 – iunie 2010). Cota de piaţă a companiei a depăşit în iunie şi iulie 2010 valoarea celei din iunie 2009, în ciuda unei pieţe în scădere sau a măsurilor de contracţie a consumului precum majorarea cotei TVA.
“Planul de reorganizare a fost deja discutat cu toţi creditorii principali ai companiei, anterior depunerii spre aprobare si are toate premisele de a fi un succes. In acest fel creditorii companiei rămân alături de FLANCO şi primesc prin planul de reorganizare cea mai bună soluţie posibilă în contextul dat,” a mai declarat Andrei Cionca.
”Flanco este un business care promite profit viitor tuturor partenerilor săi. Prin reorganizare, Flanco va putea crea şi adăuga valoare în continuare pentru toţi partenerii de business, indiferent dacă vorbim despre furnizori, angajaţi sau stat.” a mai declarat Adrian Olteanu.
Bazat pe vânzările actuale, Flanco îşi propune pentru 2011 atingerea unei cote de piaţă de 10%, urmând să realizeze o cifră de afaceri de 110 milioane euro.
Povestea insolvenţei Flanco:
Decembrie 2009 ~ declanşarea procesului de reorganizare judiciară
Decembrie 2009 ~ cota de piaţă scade cu 40% în numai o lună, pe fondul deschiderii procedurii de insolvenţă
Ianuarie 2010 ~ managementul Flanco este schimbat, Adrian Olteanu preluând funcţia de CEO.
Martie 2010 ~ compania scade costurile cu 40% faţă de noiembrie 2009.
Februarie-Iunie 2010 ~ compania implementează un amplu program de stimulare a vânzărilor
Iunie 2010 ~ Flanco reintră pe break-even, după 21 de luni de pierderi şi depăşeşte cota de piaţă din 2009
Iulie 2010 ~ Flanco depune planul de reorganizare la Tribunalul Bucureşti.
Cum a ieşit Flanco din insolvenţă:
Restructurarea drastică a costurilor prin renegocierea chiriilor, diminuarea numărului de angajaţi, scăderea costurilor logistice şi operaţionale
Implementare unui amplu program de creştere a vânzărilor care vizează inclusiv crearea unei noi culturi organizaţionale
Derularea unor campanii inovative de marketing.
Lansarea unor servicii noi care au adus plusvaloare experienţei de cumpărare.
Revigorarea magazinelor prin implementarea unui nou design dar şi a unei noi organizări
Marketing localizat, adaptat nevoilor şi cerinţelor specifice clienţilor
Creşterea investiţiilor în angajaţi ~ training-uri de specialitate, sistem nou de bonusare, etc.
SURSA: Flanco