Flanco a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 137 milioane euro, în creștere cu 25% comparativ cu anul anterior, și o cotă de piață de 13%. Astfel, compania a devenit al doilea cel mai important retailer offline din România, urcând o poziție în topul celor mai mari jucători din industrie.
Piața de electroIT din România a crescut cu 5% comparativ cu 2011, în vreme ce piața vest-europeană a înregistrat un avans de numai 0,2%. Flanco a obținut o creștere de 25% a cifrei de afaceri, grație investițiilor în modernizarea rețelei de magazine, în dezvoltarea echipei și în managementul portofoliului de produse, atingând astfel obiectivul propus pentru 2012. Majorarea de 5% a pieței de electro-IT a fost susținută de vânzările de produse IT (laptop, notebook, tablete) – în creștere cu 7% comparativ cu anul precedent și de telefoanele mobile – care au înregistrat un avans de 15%. Segmentul de electronice, respectiv televizoare, sisteme audio și camere foto-video a înregistrat o creștere de 5%. Electrocasnicele mari și mici s-au menținut la nivelul anului 2011.
Flanco a investit peste 2,5 milioane euro în rețeaua de magazine, atât în modernizarea, remodelarea și extinderea unor spații deja existente, cât și în deschiderea unor magazine noi în orașe precum Iași, Sibiu, Cluj, Oradea, Ploiești, Deva, Târgoviște sau București. În prezent compania deține o rețea de 78 de magazine, cu o suprafață totală de peste 44.500 mp.
“Dacă în ceea ce privește cifra de afaceri și cota de piață Flanco este pe locul doi în topul celor mai mari retaileri, în privința randamentului vânzărilor/mp suntem pe locul unu, acesta fiind un indicator extrem de valoros pentru o companie care își dorește în primul rând să fie rentabilă și eficientă”, a explicat Violeta Luca, CEO Flanco.
Astfel, pe o suprafață totală de vânzare mai mare cu 10% decât în anul 2011, compania a înregistrat vânzări mai mari cu 25%, crescând rentabilitatea vânzării/mp la peste 3.200 euro.
Altex este în prezent numărul unu pe piaţa electroIT, urmat de Flanco şi Domo.