Flanco, retailerul de electronice şi electrocasnice, a anunţat astăzi că va ieşi din insolvenţă în toamna acestuia an, compania înregistrând o creştere a vânzărilor de 34,5% în luna martie, faţă de luna ianuarie a acestui an, reuşind totodată recuperarea cotei de piaţă până la nivelul lui ianuarie 2009.
„Evoluţia pozitivă a companiei în ultimele luni ne face să avem încredere în dezvoltarea viitoare a companiei şi în ieşirea din insolvenţă în septembrie 2010”, a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco Internaţional.
Flanco a pierdut în intervalul martie 2009 – ianuarie 2010 o cotă de piaţă de 50%. În numai patru luni (ianuarie-aprilie 2010), retailerul a reuşit să recupereze cota de piaţă până la nivelul lui ianuarie 2009 şi a înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor, chiar pe fondul unei scăderi de 20% a pieţei în T1 2010, faţă de T1 2009.
Flanco International, care este controlată integral de Flamingo International, se află în procedură de insolvenţă din decembrie 2009. Olteanu a fost numit CEO Flanco în luna ianuarie şi a decis să reorganizeze grupul Flamingo International în jurul Flanco.
„Vorbim despre retailerul Flanco, Flamingo nu mai există”, a declarat Olteanu.
Se caută investititori
Flanco are datorii totale de 60 de milioane de euro din care 34 de milioane de euro către creditori. „În prezent se lucrează la un plan de afaceri prin care se încearcă atragerea unui investitor. Încercăm să reducem gradul de îndatorare la un nivel acceptabil pentru un investitor”, a declarat Andrei Cionca, managing partener la Casa de Insolvenţă Transilvania.
Planul de reorganizare va fi făcut public în 27 iunie, iar la începutul toamnei dorim să închidem procedura de insolvenţă. „Discutăm în acest moment cu cinci investitori, printre care şi un fond de investiţii, care să vină cu infuzii de capital în companie”, a mai spus Cionca.
Cum şi-a revenit Flanco
De la momentul intrării în insolvenţă s-a declanşat un proces de eficientizare a activităţii prin reorganizarea operaţională. Astfel, faţă de ianuarie 2009 compania a scăzut costurile cu 63%, şi cu 41% faţă de noiembrie 2009. Costul mediu pe mp al chiriei (inclusiv utilităţi) a scăzut de la 17 euro în luna ianuarie 2009, la 13,4 euro în noiembrie 2009 şi la sub 10 euro în martie anul acesta. Numărul de angajaţi a scăzut de la 1.394 în ianuarie 2009, la 499 în aprilie 2010. De asemenea toate contractele de servicii (pază, telefonie, transport etc) au fost renegociate.
În martie 2010, 60% dintre magazine au devenit profitabile, faţă de 40% în ianuarie 2010, până în iunie 2010 compania propunându-şi ca peste 90% dintre magazine să aducă profit, cu o continuare a creşterii cifrei de afaceri de până la 22%.
Flanco a închis şase magazine anul acesta şi a deschis alte două. În prezent, reţeaua de magazine numără 70 de unităţi, iar dintre acestea, doar opt sunt în Bucureşti. Reprezentanţii Flanco vor să mai deschidă anul acesta încă zece magazine şi vor oferi de luna aceasta mai multe servicii. Clienţii Flanco vor putea returna în 31 de zile produsele cumpărate dacă nu sunt multumiţi de ele, iar mai nou livrarea va fi gratuită oriunde în România.