Flanco Retail anunță creșterea vânzărilor prin credit, cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut (cifre valabile până în luna august), avansul puternic fiind susținut în special de cardurile de credit. Cei mai mulţi dintre clienţi s-au împrumutat ca să-şi cumpere produse telecom – vedeta fiind telefonul smart - dar și electrocasnice mari.
“Dorința cumpărătorilor de mobilitate și de a avea la îndemână cele mai noi tehnologii și aplicații a dus la creșterea vânzărilor de smartphone-uri”, a declarat Dragoș Sîrbu (foto), CEO Flanco Retail. “Acest lucru se vede și în rezultatele Flanco, unde segmentul telecom se situează pe primul loc la vânzările prin credit. În telecom, acestea ajung la aproximativ 30% din total, iar valoarea medie a unei tranzacții este de 1.000 de lei”, a mai spus Dragoș Sîrbu.
Din datele companiei, rezultă că, în ultima perioadă, tendința privind contractarea de credite noi este de scădere a valorii medii a creditului, dar de creștere a numărului de clienți care apelează la un credit, ceea ce indică o creștere a încrederii consumatorilor în perspectivele personale, precum și în evoluția contextului economic general.
“Premisele de până acum ne dau motive să credem că și ultima parte a anului 2014 va fi una pozitivă pentru consumul de electro-IT, iar noi suntem pregătiți să răspundem solicitărilor cumpărătorilor noștri, pentru a fi peste așteptări”, a mai spus Dragoș Sîrbu.
Retailerul electro-IT Flanco a înregistrat vânzări de 197 milioane lei (cca. 44,6 mil. euro) în primele patru luni ale anului, mai mult cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013. Afacerile companiei au crescut peste media de creştere a pieţei, calculată la 7,5% (pe segmente de piaţă comparabile, excluzând segmentul telecom).
Compania a încheiat anul trecut cu afaceri de 140 mil. euro, în creştere cu puţin peste 1% faţă de 2012. Cu 900 de angajaţi, retailerul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice operează o reţea de 82 de magazine, în 50 de oraşe.
Românii au prins din nou curaj să îşi cumpere electronice, electrocasnice şi produse IT&C. Au cheltuit pe ele 420 de milioane de euro în primul trimestru al lui 2014, cu 17% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK. Suma include vânzările retailerilor tradiţionali – Altex, Domo şi Flanco, care deţin circa 40% din piață -, ale celor independenţi – cam 800 la număr – sau ale magazinelor online (35%), dar şi ale hipermarketurilor (27%).