Cota de piaţă medie a retailerului în 2011 a fost de 11%. Potrivit reprezentanților Flanco, în ultimul trimestru din 2011 s-au înregistrat cele mai bune rezultate, compania raportând pentru perioada octombrie-decembrie 2011 vânzări de 48,1 milioane euro și o cotă de piață medie de 13,5%.
„Flanco a crescut mai mult decât piața. Evoluția se explică atât prin câștigarea de cotă de piață, cât și prin generarea de business nou, ca urmare a implementării unor campanii de marketing extrem de atractive. De asemenea, extinderea suprafeței de vânzare și plasarea noilor magazine în centre comerciale cu trafic mare au contribuit la dezvoltarea business-ului Flanco în 2011”, explică Adrian Olteanu, CEO Flanco.
În 2011, vânzarea medie pe metru pătrat a atins valoarea de 3.000 de euro, în comparație cu 2.500 euro în 2010. Suprafața de vânzare medie a retailerului în 2011 a fost de 36.600 mp, în creștere cu 15% față de 2010.
Compania a încheiat anul 2011 cu o suprafață de vânzare de 41.500 mp și un număr de 77 de magazine, dintre care 83% în galerii comerciale și 17% în locații stradale.
În ceea ce privește valoarea bonului de casă în magazinele Flanco în 2011, acesta a crescut cu 16% față de 2010, ajungând la valoarea de 115 euro (inclusiv TVA).
De asemenea, în 2011, echipa Flanco s-a extins de la 600 de angajați în ianuarie până la 870 de angajați în decembrie.
Investiții de 8,5 milioane de euro
În anul 2011, Flanco a deschis 14 magazine noi, în urma unei investiții de peste 8,5 milioane euro (inclusiv stocuri). Magazinele deschise în ultima parte a anului 2011, precum și cele care vor fi inaugurate în 2012 au la bază conceptul lansat de retailer în octombrie 2011, în magazinul din Unirea Shopping Center. Astfel, în aceste magazine clienții pot vedea și testa orice tehnologie, înainte de a cumpăra un produs, produsele fiind în funcțiune în permanență.
Pentru primul trimestru din 2012, retailerul estimează o creștere a afacerilor cu 40% față de perioada similară din 2011, precum și atingerea unei cifre de afaceri de 140 de milioane de euro pentru întreg anul 2012.
Flanco are bugetate, anul acesta, investiții de 3,5 milioane euro în deschideri și amenajări de magazine, având în plan inaugurarea a până la 5 puncte de vânzare sub noul concept.
Pentru acest an, retailerul estimează de asemenea o creștere cu 20% a suprafeței comerciale, precum și extinderea echipei cu până la 100 de noi angajați, în funcție de numărul de magazine deschise și de dinamica vânzărilor.
De asemenea, eficientizarea activității are în vedere creșterea vânzării medii pe metru pătrat de la 3.000 de euro, în 2011, până la 3.200 de euro, în 2012.
Piața locală de retail electroIT a înregistrat în 2011 valoarea de circa 1,1 mld. Euro, potrivit reprezentaților Flanco, în ușoară creștere față de 2010. Cel mai bun trimestru pentru piața de retail electroIT a fost trimestrul 4, care a avut o pondere de 35% în vânzările totale.
La nivel lunar, piața a atins cea mai mare valoare a vânzărilor în decembrie, noiembrie și iulie.
În 2012, piața electroIT își va menține tendința de creștere și putea atinge valoarea de circa 1,25 mld. euro. De asemenea, în 2012 cheltuielile per cap de locuitor pentru produse electroIT ar putea crește cu 5-7%. În ceea ce privește evoluția prețurilor în 2012, Flanco estimează o creștere de 3 până la 5%.