Prin intermediul acestei iniţiative, operatorii italieni îşi consolidează susţinerea către Mobile Pay, o platformă lansată în mai 2011 ce urmăreşte să extindă utilizarea tehnologiei mobile ca mijloc de plată.

ATAF este prima administraţie de transport în comun din Italia care va implementa servicii mobile de plată. Sistemul le aduce pasagerilor un plus de confort pentru că le permite să facă plăţi folosind doar prin telefonul lor mobil, iar costul va fi redirecţionat către conturile lor mobile existente, fără să mai fie nevoie de nici un sistem suplimentar de înregistrare sau de credit.

Mobile ticketing reprezintă un prim pas către adopţia la scară largă a tehnologiilor de m-commerce, un concept care transformă dispozitivele mobile în portofele mobile pentru a le oferi utilizatorilor o nouă metodă de plată pentru bunuri şi servicii.

Într-un studiu al Universităţii Politehnice din Milano care analiza serviciile mobile preferate de utilizatori, 65% dintre respondenţi s-au declarat interesaţi de mobile ticketing.

Ericsson este lider mondial în zona soluţiilor de tarifare şi facturare mobilă, soluţiile sale susţinând peste 1,6 miliarde de abonaţi. Înainte de ediţia din 2012 a Mobile World Congress, eveniment desfăşurat la Barcelona, în Spania, Ericsson a lansat o gamă extinsă de soluţii şi servicii de m-commerce menite să faciliteze accesul şi interconexiunea dintre ecosistemul m-commerce şi lumea financiară pentru a accelera dezvoltarea următoarei generaţii de servicii financiare mobile.

Ericsson livrează anual peste 1.300 de proiecte de consultanţă şi integrare de sistem la nivel mondial în medii multi-vendor, cu tehnologii multiple către clienţi operatori telecom, guverne, companii de utilităţi şi organizaţii de transport. Aceste proiecte variază de la proiecte de transformare end-to-end la proiecte construite în jurul unei singure soluţii.