Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a abordat joi problema eliminării unor produse românești de pe rafturile marilor retaileri, anunțând că majoritatea problemelor au fost deja rezolvate și anticipând discuții suplimentare săptămâna viitoare cu reprezentanții lanțurilor de magazine.

Florin Barbu, despre produsele românești din magazine

Într-o conferință de presă susținută după ședința de Guvern, ministrul a explicat situația specifică a magiunului de Topoloveni, care anterior ajungea la consumatori cu un preț majorat semnificativ.

Ministrul Florin Barbu a adăugat că este în curs un proces de litigiu între producătorul magiunului de Topoloveni și retailerul Metro, o problemă care va fi discutată în întâlnirea programată pentru miercurea viitoare cu reprezentanții retailului.

„Magiunul de Topoloveni, bineînţeles, a fost băgat în plafonarea adaosului comercial (…) pentru că magiunul de Topoloveni pleca cu 9 lei de la procesator şi ajungea pe magazinul de retail cu 30 de lei.

Prin plafonarea adaosului comercial, magiunul de Topoloveni a devenit un produs agreat de români şi din punct de vedere al calităţii, cât şi din punct de vedere al achiziţionării, pentru că are un preţ corect acum la raft.

Dacă ne referim la Metro, sunt în discuţii cu retailerul. Este un aspect de acum un an de zile. Este într-un proces de litigiu Topoloveni cu retailerul Metro, dar aceste aspecte o să le discut în continuare, pentru că şi săptămâna viitoare, miercuri, o să am o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte şi sunt sigur că le vom rezolva.

Dar nu putem spune că în magazinele din România magiunul de Topoloveni nu există; este în peste patru retaileri din România magiunul de Topoloveni”, a spus ministrul, după şedinţa de Guvern.

Eforturi pentru a readuce legumele românești în magazine

Referindu-se la alte situații în care produsele românești au fost scoase de pe rafturi, Florin Barbu a subliniat eforturile Ministerului Agriculturii de a readuce legumele românești în magazine. El a menționat că problema a fost semnalată și că, în prezent, legumele românești, inclusiv roșiile, sunt disponibile în toate magazinele de retail din România.

Florin Barbu a explicat că anul trecut existau dificultăți în acest sens, dar Ministerul Agriculturii a intervenit organizând ședințe cu conducerea retailerilor până la nivel de CEO și aducând la minister reprezentanții departamentelor de achiziții din aceste magazine. Împreună cu mai multe cooperative și Casa Unirea, au reușit să integreze legumele românești în magazine.

El a subliniat că, în momentul de față, legumele românești se găsesc în magazinele de retail din România și că acesta este doar un exemplu din numeroasele situații gestionate de minister.