Florin Ciulache capteaza ecranele TV cu pensula

Impresia celui care vede pentru prima oara lucrarile lui Ciulache este aceea a unei capturi de pe ecranul televizorului a unor imagini familiare, care apar zilnic pe anumite posturi TV. Ciulache speculeaza structuri TV in secvente de timp inghetate: logo-uri ale posturilor TV surprinse dupa terminarea programului, stand-by in comunicare, hipnoza ecranului; telecomanda inutila in schimbarea posturilor pentru ca oriunde ai cauta totul este deja spus si nu mai ramane decat postul in sine, identitat

Impresia celui care vede pentru prima oara lucrarile lui Ciulache este aceea a unei capturi de pe ecranul televizorului a unor imagini familiare, care apar zilnic pe anumite posturi TV. Ciulache speculeaza structuri TV in secvente de timp inghetate: logo-uri ale posturilor TV surprinse dupa terminarea programului, stand-by in comunicare, hipnoza ecranului; telecomanda inutila in schimbarea posturilor pentru ca oriunde ai cauta totul este deja spus si nu mai ramane decat postul in sine, identitatea lui vizuala. De la Discovery Science, Euro News, Romantica, Mezzo pana la No or Bad Signal, picturile se transforma in semne ale unei stari intre-timp, pe muchia comunicarii. Identitatea picturii vine din culorile vii folosite, tusele groase si culoarea asezata pe panza direct din tub. „Placerea vizuala pe care o ofera picturile lui Ciulache este dublata de stiinta structurarii compozitiilor, iar aceste doua calitati fac din lucrarile sale o optiune posibila pentru cumparatorul de arta”, spune Cosmina Matei de la Galeria Posibila. Pretul lucrarilor a variat intre 600 si 1.400 de euro, insa succesul expozitiei s-a facut simtit inca din ziua vernisajului, cand s-au vandut trei exponate. Este vorba de lucrarile Discovery Science (80×100 cm) – pret de catalog 900 euro, No or Bad Signal (70×90 cm) – pret de catalog 600 euro si Cartoon Network (86x110cm) – pret de catalog 900 euro. Demersul lui Florin Ciulache este simplu in aparenta si il regasim pe ecranul propriului televizor, pe afisele sau reclamele publicitare. Cu toate astea, ceea ce il tensioneaza pe cel care-i priveste lucrarile este tocmai idea de stop-cadru pe imagine, pe o stare a lucrurilor.