‘Conducerea companiei trebuie să ia măsuri pentru restructurarea acesteia, să evite acumularea de noi arierate şi rezultate financiare proaste, care să fie preluate de bugetul de stat. Guvernul s-a angajat să susţină această echipă de conducere, bineînţeles căutând în acelaşi timp un investitor strategic’, a spus Schaechter.
Întrebată dacă insolvenţa CFR Marfă a fost luată în discuţie în timpul negocierilor Guvernului cu FMI, Schaechter a subliniat că ‘Guvernul trebuie să ia în calcul toate opţiunile’.
‘În acest moment este restructurarea. Eu cred că acest plan trebuie să funcţioneze în acelaşi timp cu continuarea procesului de privatizare, dar dacă acestea nu vor merge, Guvernul va trebui să-şi reconsidere opţiunile,’, a subliniat oficialul FMI.
Pe de altă parte, Andrea Schaechter a reamintit că în discuţiile din iulie nu s-a discutat despre Oltchim.
‘Oltchim nu face parte din acesta. Guvernul continuă eforturile sale de a rezolva problema companiei, dar aceasta nu face parte din programul cu FMI’, a arătat şeful Misiunii pentru România.
Ministrul Finanţelor Publice, Daniel Chiţoiu, a anunţat, luni, că privatizarea societăţii CFR Marfă va fi finalizată până la jumătatea anului 2015, după ce compania va trece printr-un proces de restructurare.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat recent, întrucât clauzele suspensive de care era condiţionată finalizarea tranzacţiei nu au fost îndeplinite, iar cumpărătorul, Grup Feroviar Român, nu a plătit întreaga sumă licitată până la 14 octombrie, când era data-limită prevăzută într-o Hotărâre de Guvern.
Compania Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie 2013 câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, iar contractul de vânzare-cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social al societăţii către societatea comercială Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.
Preţul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfă