”Preţul de 180 de milioane de euro minim, susţinut de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pentru cele 51% din acţiuni, este unul foarte mic, având în vedere că pe piaţa liberă CFR Marfă ar putea fi evaluată la peste un miliard de euro. De asemenea, în dosarul de prezentare nu există o prevedere referitoare la protecţia celor 10.700 de salariaţi, în cadrul procesului de privatizare şi post privatizare. Am primit informaţii conform cărora există riscul ca un procent cuprins între 40-50% dintre salariaţii societăţii să-şi piardă locurile de muncă, în urma privatizării”, a declarat Iulică Măntescu. Acesta a explicat că lipseşte un acord social în ceea ce priveşte acordarea salariilor compensatorii în caz de disponibilizare, acord care să facă parte din contractul de vânzare-cumpărare acţiuni.
Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor a demonstrat, în ultima perioadă, că nu-şi respectă partenerii sociali şi că nu dă curs promisiunilor făcute în momentul în care federaţia a declanşat o dezbatere publică referitoare la privatizarea CFR Marfă.
”Dorim o privatizare normală a CFR Marfă, care să respecte regulile promise şi care să nu semene cu privatizarea Oltchim. De asemenea, solicităm autorităţilor demararea unui dialog social care să contribuie la rezolvarea problemelor cu care se confruntă această societate – aflată în situaţia de a avea o pierdere lunară de 55-59 milioane lei. În rândul salariaţilor noştri există un grad ridicat de nemulţumire şi, ca urmare, există pericolul declanşării unor mişcări sociale necontrolate”, a adăugat preşedintele FMLR.
Acesta a precizat că de la începutul anului au fost anulate 400 din cele 1.500 de trenuri care circulau la nivelul ţării, existând posibilitatea ca până la sfârşitul anului să mai fie anulate încă 300 de trenuri.