avantaj (convenience).Am fost placut surprins sa aflu ca al doilea producator de automobile din lume are o viziune proprie asupra acestor din urma initiale. Ford a prezentat in 2002 la Salonul Auto de la Paris o conceptie a celor 4 C, o data cu avanpremiera europeana FocusC-MAX: confort, control, contemporan si avantajos. Nu doar abordarea a uimit piata, ci si nonconformismul prezentat de Ford pentru un autovehicul modern de familie. Producatorul a tinut sa demonstreze ca FocusC-MAX este diferit
avantaj (convenience).Am fost placut surprins sa aflu ca al doilea producator de automobile din lume are o viziune proprie asupra acestor din urma initiale. Ford a prezentat in 2002 la Salonul Auto de la Paris o conceptie a celor 4 C, o data cu avanpremiera europeana FocusC-MAX: confort, control, contemporan si avantajos. Nu doar abordarea a uimit piata, ci si nonconformismul prezentat de Ford pentru un autovehicul modern de familie. Producatorul a tinut sa demonstreze ca FocusC-MAX este diferit de alte monovolume din clasa – Renault Scenic, Opel Zafira sau Volkswagen Touran. Sursa de inspiratie pentru FocusC-MAX a constituit-o Ford Focus. Noul produs are spatiul si versatilitatea unui autovehicul multifunctional (Multi Activity Vehicle) si stilul, siguranta si stabilitatea la conducere recunoscute la Focus. Ford se asteapta ca FocusC-MAX sa atraga familiile cu copii si cuplurile active care considera ca generatiei actuale de autovehicule multifunctionale ii lipseste ceva important: conceptul confort versatil. Chris Bird, director de Proiectare Ford Europa, obisnuia sa spuna ca „tema acestei masini este luxul activ”. „Ne-am inspirat in crearea ei din designul functional al produselor sport si de lux, pornind de la precizia ceasurilor exclusiviste si ajungand la functionalitatea legaturilor de schi”. In exterior, FocusC-MAX este finisat in albastru deschis si bej (asa-numitul Tonic Blue). In interior, accentul este pus pe dotarile de lux – cele patru scaune individuale au o conceptie unica; sistemul multimedia are la baza echipament DVD, situat in zona scaunelor din spate. De-a lungul intregului autovehicul sunt amplasate console duble.FocusC-MAX este dotat cu un sistem iRIS (Remote Imaging System), rezultatul unui parteneriat tehnic intre Ford si laboratoarele Hewlett Packard. iRIS inseamna ca se poate privi in interiorul autovehiculului chiar si din exterior, de la distanta. Aceasta este o functie utila pentru cazul in care lasati copii in masina pentru o perioada scurta de timp, spre exemplu pentru a plati la o benzinarie. In punctul central al sistemului este amplasata o camera video, asemanatoare camerelor web, care transmite imagini din zona din spate a autovehiculului catre un dispozitiv personal de prelucrare de date (PDA), la fel cu Compaq Ipaq. Acest lucru permite supravegherea de catre parinti a locurilor din spate, chiar si atunci cand nu se afla momentan langa autovehicul. Pentru copii, acest sistem este si un avertisment. Parintii lor stiu acum raspunsul la eterna intrebare: „cine a inceput?”. Inovatia adusa de companie in privinta propulsoarelor este noul motor diesel de 2 litri cu rampa comuna – 2,0 litri si 136 CP. Motorul are in varianta standard o noua transmisie manuala in sase trepte, numita MMT6, produs al unui joint venture intre Ford si Getrag (GETRAG FORD Transmissions GmbH). Pe modelele Ford cu motoare Duratorq TDCi de 1,6 litri si Duratec de 1,8 litri sunt implementate transmisii in cinci trepte MTX75, care au fost optimizate in mod special pentru FocusC-MAX.
Caseta tehnica Ford FocusC-MAX
Tipul autovehiculului: MFV (Modern Family Vehicle), cu 5 usi
Viteza maxima: 200 km/ h
Acceleratie 0 – 100 km/ h: 9,6 s
Capacitate rezervor combustibil: 55 l
Consum mediu: 5.6 l/ 100 km
Gama de motoare disponibila:
· benzina: 1.8 l 120 CP
· diesel: 1.6 TDCi 109 CP si 2.0 l TDCi 136 CP
Pret de pornire: 12 390 EUR (CIP Bucuresti)
Garantie 3 ani fara limita de kilometri
Maserati GranSport o varianta la Coupe
Italienii vor scoate pe piata un model de 400 CP
Maserati GranSport este cel mai recent model al gamei Maserati care a fost prezentat in premiera la Geneva si va fi pus in vanzare incepand cu vara viitoare. Noul GranSport a fost realizat in ideea de a oferi o alternativa la actualul Coup´e. Numele de GranSport are si o semnificatie simbolica pentru gama Tridentului, fiind folosita pentru prima data in 1950, pentru un elegant Coup´e de doi litri al carui design a fost realizat de Carozzeria Frua inspirat din faimosul A6G. Cercetarile de aerodinamica a noului model au determinat necesitatea utilizarii unor bare de protectie noi. Partea din fata are un spoiler pozitionat mult mai jos, cu un aspect pronuntat si bare laterale integrate elegant chiar in caroserie, in timp ce pe exteriorul portbagajului s-a aplicat un spoiler mai delicat, dar la fel de eficient. Motorul de 4,244 cmc cu 8 cilindri in V are structura celor mai avansate motoare de curse, prevazute cu lubrifiere cu carter uscat si cu doi arbori cu came pe fiecare grup de cilindri. Puterea maxima a motorului a fost marita de la 390 CP la 400 CP datorita eforturilor deosebite depuse pentru reducerea frecarilor interne, ca si executiei atente a colectorului de admisie si scaunelor supapelor. Maserati GranSport este disponibil numai cu transmisie electro-hidraulica si sase viteze, iar schimbarea vitezelor se efectueaza prin intermediul unei clapete amplasate in spatele volanului, o trasatura care accentueaza personalitatea acestei masini sport. Datorita noului software Cambiocorsa instalat, Maserati GranSport poate parcurge un kilometru in 23 de secunde.Ca si la celelalte modele din gama Maserati, pilotul poate alege intre doua nivele de schimbare a vitezei. Modul normal este mai confortabil, in timp ce o atingere a butonului Sport pe consola centrala te face sa simti adevarata putere a bolidului. Modul Sport ofera posibilitatea de schimbare mult mai rapida a vitezelor, teava de esapament scoate un sunet mai grav iar prezenta sistemului de control al tractiunii si stabilitatii MSP se manifesta mai discret.Plansa de bord a modelului Maserati GranSport are decoratiuni specializate si diverse optiuni pentru o consola centrala. Partea superioara a plansei de bord este capitonata cu piele, iar zona centrala, incadrata de un bordaj in culoarea caroseriei, este capitonata cu o tesatura de inalta tehnologie, creata initial pentru a fi folosita in industria vehiculelor acvatice si care exista in culori ca Nero (negru), Grigio Nickel (gri nichel) sau Blu Metal (albastru metalizat).
Un Motor de curse
· Motor cu 8 cilindri in V carter si chiulase din aliaj de aluminiu cu siliciu. Arborele cotit este fabricat din otel forjat si echilibrat individual pe cinci paliere.
· Doi arbori cu came pe fiecare rand de cilindri, actionati cu lant, patru supape pe cilindru si tacheti hidraulici.
· Lubrifiere cu carter uscat formand corp comun cu pompa de racire.
· Sistem integrat de aprindere-injectie Bosch, reglaj electronic al acceleratiei drive-by-wire.