Titlul romanesc, ,,Foloseste piese de origine,, este aproape traducerea headline-ului pentru Honda (Use only original parts). Reclama pentru Dacia a aparut o singura data, conform monitorizarilor, in revista Academia Catavencu si, la scurt timp dupa aceasta, a fost inscrisa la festivalul national de publicitate AdOr, in sectiunile ,,Cel mai bun ad de presa,, si ,,Print autovehicule si accesorii auto,,. (Este vorba de o asa-numita reclama ,,fantoma,,?). Printul nu a fost nominalizat la nici una dintre sectiunile amintite. Lucian Georgescu, director executiv de creatie Graffiti/BBDO, spune ca asemanarile dintre cele doua reclame sunt rodul unei coincidente. (Precizam ca interviul a fost realizat fara ca revista Capital sa-i dezvaluie lui Lucian Georgescu cine este autorul reclamei Honda.)
Georgescu: ,,Asemanarea de vizual e o pura coincidenta,,
Directorul executiv de creatie de la Graffiti/BBDO exclude orice legatura cu reclama braziliana si afirma ca nu este vorba decat de intamplare. Capital: Cum explicati asemanarile dintre cele doua printuri (vizual si titlul)?
Lucian Georgescu: Cred ca aceeasi intrebare trebuie pusa si agentiei care a realizat printul Honda. In ceea ce ma priveste, consider asemanarea de vizual o pura coincidenta – pana la proba contrarie – indiferent cine a avut primatul executiei. Asemanarea de text (,,Use only original spare parts,,) este normala. Mesajul este o expresie-standard frecvent intalnita la producatorii din industria de automobile. Nu stiu cum a fost in cazul celor care au creat ad-ul pentru Honda, insa in ceea ce ne priveste, copy-ul propus de agentie a fost ,,foloseste tabla de origine,,, ad-ul fiind cerut de client in mod explicit pentru subansamblurile din tabla. Varianta publicata a fost insa cea decisa de client si, nu-i asa, clientul nostru stapanul nostru…
Capital: Graffiti/BBDO cunostea printul Honda?
Lucian Georgescu: Categoric, nu. In primul rand, hai sa vedem cine a iesit mai intai cu aceasta idee, ei sau noi – de ce sa nu fie posibil ca altii sa ne copieze? Apoi, pentru a avea aceleasi criterii de referinta sa ne raspundem la intrebarea ,,in mediaplanuri sa ne batem sau in concepte sa ne mirosim?,, Habar n-am cine a facut printul asta, unde si cand l-a publicat si daca e vorba de Honda-automobile sau de Honda-planoare. Daca ma uit pe imaginea trimisa de Capital, observ undeva pe margine niste nume cu rezonanta hispanica. O fi atunci Spania, poate chiar tara Bascilor, cu siguranta insa nu America de Sud, pentru ca acolo tocmai am luat un premiu in Brazilia intr-un festival important si ma indoiesc sa ne premieze pentru o lucrare proaspat rechizitionata de la urmasii incasilor, mayasilor sau aztecilor. Blestemu lu Columb, domle…
Capital: Conform monitorizarilor, printul Dacia a aparut o singura data in Academia Catavencu. De ce o singura data?
Lucian Georgescu: Printul ,,Dintii,, este o parte a unei campanii mai ample pentru piesele de schimb Dacia. Este vorba de comunicare de print si outdoor (componenta de outdoor nu a fost inca demarata) al carei concept fundamental este ilustrarea conceptului de piese contrafacute in ipostaze socante. Asa cum am avut executia ,,Dintii,,, gandita initial pentru piesele de tabla, exista o a doua executie ,,Radiografia,, gandita pentru vanzarea planetarelor de origine (si ea inclusa in AdOr, si ea nenominalizata, si ea nepremiata, desi au facut-o deja multe alte festivaluri straine!) ,,Radiografia,, este ilustratia unei fracturi pentru a carei reparatie au fost necesare implanturi metalice. Aceasta are mai multe aparitii de presa, iar difuzarea ei continua chiar si in acest moment. Fiecare ad a fost gandit pentru un suport media specific. ,,Dintii,, a fost special conceput pentru Academia Catavencu; nu cred ca e nevoie sa justific de ce. Din pacate, imaginea Corbis (pentru ca este vorba de o imagine dintr-o banca de imagini specializata) nu a fost achizitionata decat pentru o singura aparitie; desi am facut cercetari in cateva cabinete stomatologice, inclusiv la Facultatea de Stomatologie din Bucuresti, nu am putut produce inca o imagine care sa ne satisfaca. Asteptam decizia finantarii productiei foto sau a prelungirii contractului cu Corbis pentru outdoor-ul pe care il anticipam pentru toamna.
Capital: Desi a fost difuzat o singura data, printul Dacia a fost inscris la festivalul AdOr. Unica difuzare a fost scopul pentru inscrierea in festival?
Lucian Georgescu: Unica difuzare a fost scopul pentru inscrierea in festival. Asa cum au fost la vremea lor si singularele aparitii pe TV sau print ale unor productii ale altor agentii care au luat premii anul trecut la Portoroz. si nu numai. Mai multele difuzari au insa scopul de a sustine campania noastra de comunicare pentru piesele de origine Dacia. Ad-ul ,,Dintii,, are viata lui, independent de traseul festivalier si va reintra in circuitul de comunicare comerciala din toamna, cand vom relua campania ,,foloseste piese de origine,, si cand vom decide daca vom completa zona de print si cu cea outdoor. Pana atunci, ,,Radiografia,, isi urmeaza aparitiile; alte executii bazate pe acelasi concept descris mai sus vor completa in curand panoplia propunerilor noastre creative pentru unul dintre cei mai inteligenti clienti din marketingul autohton: Dacia!