La mai bine de patru ani după ce fondatorii Instagram au părăsit compania, Kevin Systrom și Mike Krieger au anunțat marți lansarea Artifact, o aplicație care promite „un flux de știri personalizat” alimentat de inteligența artificială.
Într-o postare pe Instagram, Krieger a declarat că el și Systrom „au lucrat cu o echipă talentată” timp de mai bine de un an pentru a lansa serviciul.
„Lăsăm treptat oamenii să intre pe măsură ce ne extindem”, a scris Krieger. O listă de așteptare pentru a se alătura s-a deschis marți pentru public.
Ce presupune noua aplicație?
Spre deosebire de Instagram, aplicația se concentrează mai degrabă pe articole decât pe fotografii. Artifact va recomanda conținut pe baza intereselor și va permite discuții cu prietenii, potrivit Platformer, care a fost primul care a raportat lansarea, potrivit CNN.
Un feed principal va afișa articole populare de la organizații media mari până la bloggeri mai mici, iar feed-ul unui utilizator va deveni mai personalizat în funcție de ceea ce acesta face clic pe el.
Artifact nu a răspuns la solicitarea CNN de a comenta mai multe detalii.
Lansarea vine într-un moment de activitate reînnoită în lumea social media. În urma tulburărilor și a incertitudinii de la Twitter sub conducerea noului proprietar Elon Musk, o serie de servicii mai noi au găsit atracție ajutând utilizatorii să primească știri și actualizări personale într-un feed. Între timp, ascensiunea rapidă a Tik Tok continuă să împingă numeroase aplicații, inclusiv Instagram, să îi copieze caracteristicile.
Aplicația ar putea deveni o concurență serioasă pentru Twitter
Platformer a descris Artifact ca fiind „Tik Tok pentru text” și, posibil, „chiar un atac surpriză asupra Twitter”.
După ce au lansat Instagram împreună în 2010, Systrom și Krieger au vândut aplicația către Meta pentru 1 miliard de dolari în 2012. Cei doi au părăsit Instagram în 2018, rapoartele de la acea vreme sugerând că plecarea s-a datorat tensiunilor cu CEO-ul Mark Zuckerberg cu privire la direcția aplicației și la dorința de a o încorpora mai mult în Facebook.
„Una dintre caracteristicile cheie ale Instagram a fost independența și unicitatea sa față de Facebook. Fondatorii au păzit îndeaproape acest lucru”, a declarat la vremea respectivă pentru CNN Debra Aho Williamson, analist principal la eMarketer.
De atunci, Systrom și Krieger au creat o firmă axată pe aplicațiile sociale ale viitorului, potrivit Platformer. Artifact este primul produs al acestei întreprinderi.