”Asistăm la o concurență acerbă din partea unor branduri venite din Polonia, mai mult pe mass market. Pe noi nu ne afectează, dar afectează piața, în general. Chiar dacă vin cu haine, vin și cu încălțăminte și iau ceva din această piață”, spune Petru Chiriac, fondatorul reţelei de magazine de pantofi Il Passo.

Iar concurența cu brandurile internațioanle se răsfrânge și în piața articolelor sportive, cu atât mai mult cu cât, subliniază acesta, consumatorii s-au orientat către încălțămintea sport.

În altă ordine de idei, retailerul Il Passo a anunțat că are planuri mari pentru un nou segment de business, cel de producție. Potrivit datelor companiei, în prezent, fabrica din București are 25 de angajați, obiectivul fiind ca, pe termen mediu, această fabrică să funcționeze drept pilon principal pentru dezvoltarea brandului în afacere de tip franciză internațională. Unitatea, care produce 10.000 de perechi de articole de încălţăminte pe sezon, după o investiţie de o jumătate de milion de euro,  acoperă numai 10-20% din portofoliul de articole Il Passo pentru femei. Ținta companiei este ca gama de articole de damă să fie acoperită integral din producţia proprie, după ce Il Passo se va extinde cu o nouă unitate de producţie, mai mare şi într-o altă locaţie.

Pentru 2016, cifra de afaceri pentru partea de producţie este estimată la 700.000 de euro. Compania îşi propune să se extindă, inclusiv pe pieţele externe, prin parteneriate, magazine proprii şi prin magazinul online, pentru care va fi lansată o nouă versiune, începând de miercuri, 25 mai. În acest an, un nou magazin Il Passo va fi deschis în Bucureşti, în complexul comercial Park Lake, care va fi inaugurat în toamnă.