Mutare surpriză a lui Yvon Chouinard, fondatorul companiei Patagonia!
Fondatorul Patagonia şi familia sa şi-au cedat dreptul de proprietate asupra companiei evaluate la 3 miliarde de dolari
Omul de afaceri american, soţia sa şi cei doi copii adulţi ai lor au decis să îşi cedeze dreptul de proprietate asupra producătorului de îmbrăcăminte înfiinţat în urmă cu cinci decenii.
Toate profiturile companiei vor fi, de acum încolo, dedicate proiectelor şi organizaţiilor care vor proteja natura şi biodiversitatea şi vor lupta împotriva crizei climatice, notează jurnaliştii de la CNBC.
Compania Patagonia ar valora, în acest moment, circa 3 miliarde de dolari, scrie The New York Times.
Yvon Chouinard şi-a explicat decizia, printr-o scrisoare publicată pe site-ul companiei pe care a fondat-o în 1973 în California. El a vorbit despre „reimaginarea capitalismului” şi a subliniat de ce vânzarea companiei sau listarea la bursă nu ar fi fost soluţii eficiente pentru atingerea scopului propus.
Yvon Chouinard: Trebuia să găsim o modalitate de a investi mai mulţi bani în lupta împotriva crizei de mediu
„Deşi facem tot posibilul pentru a aborda criza de mediu, nu este suficient. Trebuia să găsim o modalitate de a investi mai mulţi bani în lupta împotriva crizei, păstrând în acelaşi timp intacte valorile companiei.
O opţiune a fost să vindem Patagonia şi să donăm toţi banii. Dar nu puteam fi siguri că un nou proprietar ne va păstra valorile sau va menţine echipa noastră de oameni din întreaga lume.
O altă cale a fost să listăm compania la bursă. Ce dezastru ar fi fost asta. Chiar şi companiile publice cu intenţii bune sunt supuse unei presiuni prea mari pentru a crea câştiguri pe termen scurt în detrimentul vitalităţii şi responsabilităţii pe termen lung.
Adevărul să fie spus, nu existau opţiuni bune disponibile. Deci, ne-am creat opţiunea proprie, Acţiunile companiei private vor fi acum deţinute de un trust axat pe climă şi de un grup de organizaţii nonprofit, numite Patagonia Purpose Trust şi respectiv Holdfast Collective”, afirmă Yvon Chouinard.
„Fiecare dolar care nu este reinvestit în Patagonia va fi distribuit ca dividende pentru a proteja planeta”, a adăugat afaceristul.
Patagonia se aşteaptă să genereze şi să doneze aproximativ 100 de milioane de dolari anual, în funcţie de starea de sănătate a afacerii. Compania vinde îmbrăcăminte pentru exterior nouă şi second-hand, echipament pentru activităţi în aer liber precum camping, pescuit şi alpinism, precum şi alimente şi băuturi produse din surse durabile.