Fondatorul Temu și Pinduoduo, Colin Huang, este acum cel mai bogat om din China, detronându-l pe Jack Ma de la Alibaba de pe jilțul de rege al comerțului electronic.
Colin Huang, avere estimată la 48,6 miliarde de dolari
Potrivit Bloomberg, Huang l-a depășit pe magnatul apei îmbuteliate și al băuturilor Zhong Shanshan, proprietarul Nongfu Spring, devenind cel mai bogat om din China, averea sa netă ajungând la 48,6 miliarde de dolari.
Grupul PDD Holdings al lui Colin Huang, compania-mamă a platformei Pinduoduo, specializată în furnizarea produselor la prețuri mici, funcționează din 2015.
Pinduoduo și platforma sa de comerț internațional, Temu, au pus astfel capăt dominației companiei Alibaba lui Jack Ma în comerțul electronic mondial, informează Greek Reporter.
Temu, o aplicație pentru comerțul internațional, se bucură de un mare succes, dar a fost criticată pentru practicile sale comerciale în mai multe țări, inclusiv în Franța.
Colin Huang, în vârstă de 44 de ani, are o avere estimată la 48,6 miliarde de dolari, potrivit clasamentului Bloomberg.
Mogulul comerțului electronic s-a născut în 1980 în orașul Hangzhou, din estul Chinei.
Încă de mic a avut o afinitate pentru matematică, iar în anii adolescenței devenise un geniu al numerelor. Abilitățile sale l-au ajutat în 2006 să devină inginer la Google. În 2007 s-a întors în China, pentru a extinde serviciile Google în țară.
După ce a părăsit Google, antreprenorul chinez a pornit mai multe afaceri online, inclusiv platforma de comerț electronic Oku, compania de jocuri online Xinyoudi și Pinduoduo, o platformă care vinde produse agricole tradiționale la prețuri mici.
Pinduoduo, una din cele mai de succes companii de comerț electronic din China
Pinduoduo, fondată în 2015, a devenit rapid una dintre cele mai de succes companii de comerț electronic din China. Strategia sa a fost – și este – de a atrage consumatorii cu reduceri uriașe de prețuri și o gamă largă de produse, oferind prețuri incredibil de mici în domeniul extrem de competitiv al Chinei.
Modelul de afaceri al Temu are furnizori chinezi care expediază direct către clienți la nivel global, fără intermediari implicați.
Costurile de producție relativ scăzute ale Chinei, în comparație cu majoritatea țărilor occidentale, ajută Temu să-și mențină standardele. Compania investește mult și în marketing pe rețelele sociale.
Lista de produse a platformei s-a extins rapid, iar Huang a extins Temu și pentru consumatorii de peste mări. Temu s-a lansat în Statele Unite în 2022, iar gama sa de produse low cost i-a adus o popularitate uriașă.
Inflația a ajutat Temu să crească vertiginos
Temu a apărut în SUA și Europa în 2022, în timpul unei crize energetice și când lumea își revenea după epidemia de COVID-19, iar efectele crizei climatice erau mai evidente. .
Toate au contribuit la o inflație persistentă în întreaga lume, majoritatea oamenilor pornind la o vânătoare de chilipiruri.
Se poate spune că Temu a apărut în locul potrivit, la momentul potrivit. Marele său succes este atribuit mai ales consumatorilor conștienți de costurile tot mai mari, care s-au văzut nevoiți să găsească bunuri la prețuri foarte mici pentru a economisi banii necesari alimentelor, creditelor ipotecare și facturilor.
Temu a fost introdus în Europa în 2023
În ciuda faptului că se află pe piața europeană de o perioadă atât de scurtă de timp, compania lui Colin Huang spune că are, lunar, în medie, aproximativ 75 de milioane de utilizatori activi în regiune.
Cu toate acestea, potrivit Euronews, marele său succes a atras acuzații de practici comerciale neloiale, standarde de siguranță slabe și nerespectarea practicilor adecvate de servicii pentru clienți.
Anul acesta, grupurile de consumatori din Europa au susținut că Temu manipulează cumpărătorii pentru a-i face să cheltuiască mai mulți bani. Coreea de Sud a investigat Temu sub suspiciunea de publicitate falsă și practici neloiale.