Fondul de Garantare a primit peste 10.000 de cereri de deschidere dosare daună în cazul Euroins

asigurari asigurare polita rca

SURSA FOTO: Dreamstime

Din totalul de peste 10.000 de cereri primite în cazul Euroins, Fondul de Garantare a Asiguraților a înregistrat puțin peste 8.000. Numărul cererilor primite și celor înregistrate diferă din mai multe motive, au precizat reprezentanții FGA.

FGA a primit peste 10.000 de cereri de deschidere dosare daună

Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a primit, în perioada 17 martie – 1 mai 2023, peste 10.700 de cereri de deschidere dosare daună din partea potenţialilor creditori de asigurare ai societăţii menţionate, însă a înregistrat 8.045 de cereri, a anunţat marţi Fondul.

„Fondul de garantare a asiguraţilor a recepţionat, începând cu 17 Martie 2023- data ridicării licenţei de funcţionare a Societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare SA şi până la 1 Mai 2023, 10.722 cereri de deschidere dosare daună, din partea potenţialilor creditori de asigurare ai societăţii menţionate. Dintre acestea, Fondul a înregistrat 8.045 de cereri”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, în aceeaşi perioadă, FGA a recepţionat 61.131 de solicitări pentru categoria Cereri de plată.

„Dintre acestea, au fost înregistrate 19.637 cereri de plată pentru acordarea despăgubirilor/indemnizaţiilor-Anexa 10 precum şi 7.816 cereri de plată pentru acordarea restituirii de primă-Anexa 9. Un total de 27.453 de cereri au fost înregistrate”, se mai precizează în comunicat.

Nu toate cererile primite au fost înregistrate

Reprezentanţii FGA menţionează că numărul final de cereri de plată înregistrate la FGA poate fi diferit de numărul solicitărilor primite, din cauza faptului că, unele cereri sunt transmise de mai multe ori (dubluri), pe mai multe canale de comunicare (email, portal, poştă etc) sau sunt solicitări care nu se încadrează în categoria cererilor de plată (petiţii, diverse solicitări întrebări etc).

Prin urmare, FGA face apel la potenţialii creditori de asigurare ai Societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare SA să transmită cererile de plată (Anexa 9/10) precum şi cererile de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7), doar pe portalurile dedicate, prezente pe site-ul FGA.

„Acest lucru uşurează atât activitatea de înregistrare, cât şi procesarea ulterioară a cererilor, în beneficiul creditorilor de asigurare”, se mai spune în comunicat.

Conform sursei citate, FGA înregistrează cererile în ordinea primirii lor şi le alocă, pentru deschiderea dosarelor de daună sau analiză, în aceeaşi ordine.

„Reamintim potenţialilor creditori de asigurare care solicită deschiderea dosarelor de daună la FGA că, pentru primirea despăgubirilor cuvenite, este necesar să depună ulterior deschiderii dosarului de daună, o cerere de plată-Anexa 10. Menţionăm, de asemenea, că toate explicaţiile necesare pentru demararea procesului de depunere a cererilor de deschidere a dosarelor de daună sau a cererilor de plată sunt postate pe site-ul FGA”, notează reprezentanţii Fondului.