Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătăţii, dintre cele minim 180 de centre, 137 vor fi finanţate pe baza unei liste predefinite a localităţilor, iar diferenţa, până la cel puţin 180, se va selecta în baza unui tip de apel care va fi stabilit de către Autoritatea de Management pentru POR. 

"În acest scop, în data de 7 decembrie, a fost pus în transparenţă decizională proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea activităţii de asistenţă medicală comunitară. Se va asigura, astfel, implementarea prevederilor OUG 18/2017 privind asistenţa medicală comunitară, aprobată de Guvern în luna februarie, prin care s-a creat cadrul legislativ necesar pentru înfiinţarea centrelor comunitare integrate, care vor oferi atât servicii medicale, cât şi servicii sociale. Proiectul de act normativ pus în transparenţă ieri deschide posibilitatea accesării fondurilor structurale şi de investiţii europene din cadrul POCU 2014-2020 (Programul Operaţional Capital Uman) pentru formarea de personal (asistenţi medicali comunitari, moaşe, mediatori sanitari) şi dezvoltarea de metodologii privind serviciile comunitare integrate", arată MS, transmite Agerpres.

De asemenea, proiectul reglementează cadrul legal pentru accesarea fondurilor structurale şi de investiţii europene din cadrul POR 2014-2020, ce vor fi utilizate pentru construirea, reabilitarea, modernizarea şi dotarea centrelor comunitare integrate. 

''Prin implementarea acestui proiect, urmărim să asigurăm un acces mai bun al populaţiei din mediul rural la servicii de sănătate. Doar aşa vom putea evita situaţiile în care oamenii de la sate ajung la medic în stadii avansate de boală, când  recuperarea medicală este mult mai grea. În general, astfel de cazuri provin din comunităţile de romi, familiile monoparentale, şomeri sau persoane cu afecţiuni cronice care nu sunt monitorizate periodic'', a declarat ministrul Florian Bodog.