Constructorul american de mașini a anunțat în cadrul unei conferințe online că intenționează să creeze o „structură de costuri mai competitivă” în Europa, deoarece acolo întâmpină greutăți, potrivit Reuters și AFP.
3.800 de angajați Ford din Europa vor fi disponibilizați
Acest lucru înseamnă că aproximativ 2.300 de angajați vor fi disponibilizați la uzinele Ford din Köln și Aachen din Germania, 1.300 în Marea Britanie și 200 în restul Europei, a transmis compania, precizând totodată că dorește să realizeze reducerile prin programe voluntare.
Vestea este una extrem de proastă pentru sindicate, care la sfârșitul lunii ianuarie declarau că cel mai rău lucru ar fi reducerea de 2.500 de locuri de muncă în Europa, la secțiunile de dezvoltare de produse.
Producătorul auto american a anunțat într-un comunicat că disponibilizările sunt necesare pentru a „revitaliza afacerile în Europa”.
Uzinele Ford din Germania vor fi cele mai afectate
Vă reamintim că la finele lunii ianuarie, sindicatul german IG Metall a declarat că Ford vrea să desfiinţeze 2.500 de locuri de muncă în domeniul dezvoltării produselor şi alte 700 în funcţii administrative, cele mai afectate fiind locaţiile din Germania.
Angajaţii de la uzina din Köln, care are aproximativ 14.000 de salariaţi au fost informaţi luni, în cadrul şedinţelor comitetului de întreprindere, cu privire la aceste planuri, conform CNN.
Amintim că Ford a anunţat anul trecut o investiţie de 2 miliarde de dolari în extinderea producţiei la uzina sa din Köln, care produce în prezent Ford Fiesta, precum şi motoare şi transmisii – pentru a realiza un model de masă complet electric.
Ford plănuieşte şapte noi modele electrice în Europa, o fabrică de asamblare a bateriilor în Germania şi o unitate de producţie de celule de nichel în Turcia, pe fondul creşterii producţiei de vehicule electrice la scara mondială.
Totodată, Ford are un parteneriat cu Volkswagen pentru a produce 1,2 milioane de vehicule pe platforma electrică MEB a constructorului auto german în termen de şase ani.
Producătorul de automobile a avertizat în luna iunie a anului trecut cu privire la reducerile „semnificative” ale locurilor de muncă la fabrica din Spania şi la uzina din Saarlouis, Germania, pe motiv că trecerea la producţia de vehicule electrice necesită mai puţine ore de muncă pentru asamblarea maşinilor.