Criza vânzărilor de mașini din Europa continuă să afecteze grav producătorii și, în consecință, angajații acestora. În ciuda faptului că monovolumul B-Max produs la Craiova a devenit în scurt timp de la lansare cel mai vândut monovolum European cu peste 44.100 de unități înmatriculate în primele șapte luni ale lui 2012, compania producătoare se vede nevoită să oprească temporar asamblarea acestuia.
„Ca reacție la situația precară a pieței europene, Ford România ajustează volumele de producție ale uzinei de la Craiova  și are în plan oprirea producției pentru șapte zile în luna septembrie, în cadrul secției Operațiuni Vehicule” au menționat pentru Capital reprezentanții Ford România. Conform acestora, deși „B-MAX continuă să fie cel mai bine vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa, per total, piața auto continuă să scadă comparativ cu anul precedent. Ford România va continua să își alinieze producția la cererea efectivă a pieței și, datorită flexibilitații sistemelor noastre de lucru, putem reacționa în timp real la schimbările pieței, inclusiv prin creșteri de productie.”
Oprirea producției va afecta toți angajații uzinei de vehicule Ford. Aceștia vor primi însă în perioada de întrerupere circa 80% din salariu. „Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre compania noastră și angajații săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producției angajații se vor afla în somaj tehnic, fiindu-le plătite sumele astfel prevăzute. Suntem convinși că aceasta este o măsură temporară și că situația se va ameliora pe măsură ce vânzările de automobile pe piața europeană vor începe treptat să crească”, au menționat oficialii Ford.
Raportul de vânzări al diviziei europene a grupului Ford arată că în primele șapte luni ale anului au fost comercializate în zona centrală și de vest a Europei 44.100 unități B-Max produse la uzina românească de la Craiova. Conform oficialilor Ford, modelul B-Max este unul dintre pilonii pe care compania își bazează revenirea pe un trend ascendent al vânzărilor. Alături de noile Fiesta și Kuga, B-Max poate stopa pierderile cu care divizia europeană a grupului american se confruntă în ultimii ani. În plus, în curând va fi lansat în Europa și micul SUV EcoSport de la care cei de la Ford au așteptări mari.
Deocamdată, vânzările din primele șapte luni ale anului în zona pe care Ford o numește Euro 22 și care include Europa de Vest, România, Turcia și Rusia au scăzut cu 6,9% față de anul trecut până la 778.100 de unități cee ce asigură mărcii o cotă de piață de 7,5%.
Cel mai vândut model Ford în acest an este Fiesta, cu 174.200 de unități, urmat de Focus (139.600 unități) și C-Max (61.400 unități).
Pe lângă fabrica producătoare a modelului B-Max – care are 3.600 de angajați – , Ford are la Craiova şi o uzină de motoare cu 402 angajaţi. Aici sunt produse propulsoarele EcoBoost de 1.0 litri ( 3 cilindri) care echipează modelul B-Max și 1.5 EcoBoost (4 cilindri) care intră în dotarea modelului Mondeo comercializat în Europa și China.