Lansarea noului motor are loc la peste un an de la demararea producţiei motorului EcoBoost de un litru care echipează automobilul Ford B Max.
În total, Ford a investit aproximativ 230 milioane euro pentru modernizarea şi tehnologizarea Uzinei de Motoare de la Craiova, iar împreună cu producţia de automobile investiţiile depăşesc 800 milioane euro.
Principalele pieţe pentru noul motor produs la Craiova vor fi China şi America de Nord, exporturile căpătând o dimensiune globală, spre deosebire de motorul de un litru care era exportat numai către fabricile Ford din Europa, a subliniat preşedintele Ford România, Jan Gijsen.
‘Aceasta arată angajamentul Ford pentru Craiova şi această regiune’, a spus preşedintele Ford România.
Pe 12 aprilie, Ford Motor Company a anunţat că ‘producţia motorului EcoBoost de 1,5 litri în patru cilindri – al cincilea membru al familiei EcoBoost – va debuta la uzina Ford de talie mondială de la Craiova, România, spre finalul acestei luni’ şi că alte unităţi unde se va produce acest motor vor fi anunţate în viitor.
Noul motor va fi mai întâi introdus pe piaţa chineză pe noul Ford Mondeo, model ce va fi lansat la finalul acestei luni la Salonul Auto de la Shanghai 2013. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respectiv noul Mondeo în Europa.
Ford are acum capacitatea de a construi 1,6 milioane de motoare EcoBoost anual şi extinde numărul de fabrici care produc motoare EcoBoost în Europa, Asia şi America de Nord. Motorul EcoBoost de 1,5 litri este dotat cu tehnologia turbo EcoBoost, injecţie directă de combustibil şi supape cu distribuţie variabilă, generând puterea unui motor mai mare şi consumul unui propulsor de mici dimensiuni.
Tehnologiile EcoBoost ameliorează atât consumul, cât şi emisiile de CO2 cu până la 20%. În plus, pe unele pieţe sunt oferite reduceri de taxe clienţilor care achiziţionează vehicule echipate cu motoare de 1,5 litri sau mai mici.
Ford a vândut peste 600.000 de vehicule echipate cu motoare EcoBoost la nivel mondial de la debutul gamei în 2009, odată cu lansarea motorului EcoBoost V6 de 3,5 litri. Ford a adăugat motorul EcoBoost de 2 litri în 2010. A urmat apoi motorul EcoBoost de 1,6 litri în 2011, iar anul trecut a fost lansat motorul EcoBoost de 1 litru, câştigând premiul ‘Motorul Internaţional al Anului 2012’. Până la finalul acestui an, aproape 80% din modelele companiei la nivel mondial vor fi echipate cu tehnologia EcoBoost.
Ford produce în prezent la fabrica din Craiova automobile B-MAX şi motoare de 1 litru EcoBoost. AGERPRES