Ford a anunțat că a oprit producţia de Fiesta, iar Volkswagen a anunțat că ar putea opri producția de Polo în 2025. Retragerea lor pune în dificultate companiile de leasing operaţional.
Ford a oprit producţia de Fiesta, iar Volkswagen ar putea opri producția de Polo în 2025
Ford Fiesta şi Volkswagen Polo, două dintre automobilele preferate de companii pentru achiziţiile sau închirierile de flote, se pregătesc de retragere, punând în dificultate companiile de leasing operaţional.
De-a lungul ultimelor decenii, Ford Fiesta şi Volkswagen Polo au fost două dintre cele mai bine vândute modele de clasă mică pe piaţa europeană. În 2019, acestea ocupau locul 2 și locul 3 în clasamentul modelelor de clasă mică de pe piața europeană, dar în primele nouă luni ale lui 2022, Ford Fiesta şi Volkswagen Polo s-au clasat pe locul 10 și locul 7, în top trei fiind Peugeot 208, Dacia Sandero şi Opel Corsa.
La finalul anului trecut, Ford a anunţat că urmează să oprească producţia modelului Fiesta, iar vânzările sale pe piaţa românească se apropie de final odată cu epuizarea stocului actual. Ford a luat această decizie în condiţiile în care investitorii americani deja au demarat investiţii la Köln, unde era produs Fiesta, pentru a transforma platforma în centrul său european de producţie a maşinilor electrice. Ford a prezentat deja un teaser cu un viitor SUV mic electric ce va fi produs la Koln.
Euro 7 va marca sfârşitul maşinilor mici cu motoare termice
Sfârşitul ciclului de viaţă al actualului model Volkswagen Polo va veni cel mai probabil în 2025, an în care vor intra în vigoare şi normele Euro 7. La începutul lui 2022, Volkswagen a transmis că Euro 7 va marca sfârşitul maşinilor mici cu motoare termice din cauza costurilor suplimentare foarte mari.
CEO-ul Volkswagen, Tomas Schafer, a declarat la finalul lui 2022 că normele Euro 7 pot mări preţul unei maşini de clasă mică cu până la 5.000 de eurp, motiv pentru care Volkswagen intenționează să renunţe la maşinile sale mici decât să proiecteze modele noi care să respecte viitoarele standarde. În plus, Volkswagen plănuiește să lanseze noo serii de maşini electrice de clasă mică ce vor fi produse în Spania şi care efectiv vor înlocui modelele actuale, precum VW Polo. Momentan, Volkswagen din România a informat că nu există nicio schimbare cu privire la strategia de comercializare a VW Polo pe piaţa locală.