Cele două variante, coupe și decapotabilă, Ford Mustang promit, conform oficialilor Ford prezenți la Barcelona, niveluri de performanță și rafinament de clasă mondială, în același timp adoptând moștenirea de jumătate de secol a modelului și statutul său de legendă în toată lumea.

„Ford Mustang inspiră pasiune ca nicio altă mașină”, a declarat Raj Nair, vicepreședinte al grupului Ford, Global Product Development. „Aspectul, sunetul și performanțele viscerale ale Mustangului rezonează cu oamenii, chiar dacă nu l-au condus niciodată. Mustang reprezintă în mod cert mai mult decât o simplă mașină, reprezintă inima și sufletul Ford.”

Peste nouă milioane de Mustanguri au fost vândute de la lansarea sa inițială din 1964. Cel mai apreciat automobil din lume pe Facebook, Mustang a avut mii de apariții în filme, televiziune, muzică sau jocuri video și este unul dintre cele 25 de modele noi pe care Ford le va lansa în Europa în următorii cinci ani.

„Formidabila reputație a modelului Mustang în materie de performanțe și statutul său legendar ca simbol al libertății și optimismului îl preced chiar și în acele părți ale lumii unde modelul nu a fost vândut niciodată”, a declarat Stephen Odell, vicepreședinte executiv Ford pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa. „Noul Mustang personifică expansiunea agresivă a produselor Ford, avansate tehnologic și vizionare, dar fără a lăsa deoparte tradiția care a inspirat clienții Ford timp de mai multe generații”.

„Noul Mustang este una dintre cele mai intens așteptate mașini din toate timpurile, suntem foarte încântați să le oferim acum șoferilor europeni oportunitatea de a avea o adevărată experiență”, a declarat Roelant de Waard, vicepreședinte, Marketing, Sales and Service, Ford of Europe.

Musculosum vehicul american destinat pieței europene este dotat cu sisteme noi de suspensie față și spate. În față, un nou subcadru de perimetru ajută la rigidizarea structurii față, în același timp reducând greutatea și asigurând o fundație puternică pentru un control mai predictibil al roților, ceea ce duce la îmbunătățirea manevrării, direcției și deplasării.

Noul sistem față cu lonjeron MacPherson cu articulație cu două sfere permite de asemenea utilizarea unor frâne mari, puternice. Atât modelul dotat cu motorul EcoBoost de 2,3 litri, cât și versiunea GT propulsată de motorul V8 vor fi dotate cu sisteme de frânare performante în spatele jantelor de 19 inci, dotare standard pe piața europeană.

În partea din spate se află noua suspensie independentă cu punte integrală. Geometria, arcurile, amortizoarele și bucșele au fost toate modificate special și ajustate pentru această aplicație de înaltă performanță și sunt foarte potrivite pentru drumurile și cultura de automobilism de viteză europene. Noile articulații spate din aluminiu reduc ajută la reducerea masei nesuspendate pentru o deplasare și o manevrare îmbunătățite.
 
Alături de vedeta Mustang, Ford a prrezentat și conceptele Ka și Edge care prefigurează mașinile de serie cu același nume care vor fi lansate pe piața europeană în următorii ani.