Constructorul american Ford a decis să amâne lansarea unor vehicule electrice și se va concentra pe variante hibrid. Totuși, mașinile electrice rămân o prioritate pentru companie.
Ford amână unele vehicule electrice pentru variante hibrid
Ford amână producția unui nou SUV și a unei camionete de mari dimensiuni complet electrice, în timp ce își propune să ofere opțiuni hibride în întreaga sa gamă nord-americană până în 2030, transmite CNBC.
Constructorul auto din Detroit a declarat joi că va continua să investească în vehicule electrice, dar amână producția SUV-ului până în 2027, față de planul său inițial de 2025. Următoarea generație de pick-up, cu numele de cod „T3”, este amânată de la sfârșitul anului 2025 la 2026.
Schimbarea planurilor privind vehiculele electrice este recentă pentru Ford și pentru întreaga industrie auto, în condițiile în care adoptarea a fost mai lentă decât se așteptau mulți, iar costurile de producție rămân ridicate.
Anul trecut, Ford a declarat că va amâna sau va anula cheltuieli planificate de 12 miliarde de dolari pentru noile vehicule electrice din cauza condițiilor de piață în schimbare, precum și a provocărilor legate de construirea și vânzarea profitabilă a acestora.
Vehiculele electrice rămân însă o prioritate
Constructorul american s-a clasat pe locul al doilea în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice în primul trimestru al acestui an, după Tesla, dar producătorul auto din Detroit, ca și companie, s-a clasat pe locul al treilea la nivel general. Atât Tesla, cât și Hyundai, inclusiv Kia și Genesis, au vândut mai mult decât Ford în materie de vehiculele electrice.
„În calitate de marcă EV nr. 2 în SUA în ultimii doi ani, ne-am angajat să dezvoltăm o afacere profitabilă în domeniu, să folosim capitalul cu înțelepciune și să aducem pe piață vehiculele pe benzină, hibride și complet electrice potrivite la momentul potrivit”, a declarat joi directorul general al Ford, Jim Farley.
SUV-ul cu trei rânduri de scaune a făcut parte dintr-o investiție de aproximativ 1,3 miliarde de dolari pentru a transforma uzina de asamblare Ford din Oakville, Ontario, Canada, într-un nou centru pentru vehicule electrice. Trebuia să fie prima dată când Ford a retehnologizat complet o unitate nord-americană care producea vehicule pe benzină în una care produce vehicule electrice.
„Timpul suplimentar va permite ca piața de consum pentru vehiculele electrice mari să se dezvolte în continuare și va permite Ford să profite de tehnologia emergentă a bateriilor, cu scopul de a oferi clienților o durabilitate sporită și o valoare mai bună”, a declarat compania într-un comunicat.
Compania a precizat că va continua să își concentreze eforturile în materie de vehicule electrice pe noi uzine, cum ar fi campusul „BlueOval City” din Tennessee, mai degrabă decât să facă tranziția instalațiilor actuale care produc vehicule clasice către modele complet electrice.
„Vehiculele noastre din generația următoare, vor fi concepute de la zero și complet activate prin software, cu experiențe digitale în continuă îmbunătățire și o multitudine de servicii”, a declarat Farley.
Producția la uzina din Tennessee va începe în 2026, cu un an întârziere
Constructorul auto a precizat că masiva uzină din Tennessee, care a făcut parte dintr-o investiție de 11,4 miliarde de dolari anunțată în 2021, va începe producția următoarei generații de camioane Ford complet electrice în 2026 și nu în 2025.
Ford a declarat că va continua construcția de fabrici de baterii în Michigan, Tennessee și Kentucky.
În primul trimestru al anului 2024, vânzările de vehicule electrice ale Ford au crescut cu 86% față de nivelurile modeste înregistrate cu un an înainte. Vânzările de vehicule hibride ale producătorului auto au crescut cu 42%, în timp ce vânzările de vehicule tradiționale ale Ford cu motoare cu combustie internă au crescut cu 2,6%.
Afacerea Ford cu vehicule electrice „Model e” a pierdut 4,7 miliarde de dolari în 2023, inclusiv 1,57 miliarde de dolari în trimestrul al patrulea. În februarie, producătorul auto a declarat că se așteaptă ca unitatea să piardă între 5 și 5,5 miliarde de dolari în 2024.