În vârstă de 68 de ani, Alan Mulally este considerat autorul relansării Ford, după angajarea sa în funcţia de director general, în 2006. Mulally este cel care a luat decizia critică de a ipoteca majoritatea activelor companiei, inclusiv faimosul logo, pentru 23,5 miliarde de dolari. Această decizie a ajutat Ford să evite ajutoarele guvernamentale şi să nu se plaseze sub protecţia legii falimentului, cum au făcut rivalii General Motors Co. şi Chrysler Group.
Alan Mulally nu a precizat ce planuri are după 1 iulie iar Mark Fields, în vârstă de 53 de ani şi angajat al Ford de 24 de ani, va fi noul director general din iulie.
Fields, care a promis menţinerea strategiei de succes a precedesorului său, a declarat pentru Reuters că actuala sa funcţie de director operaţional nu va fi ocupată atunci când va avea loc schimbarea conducerii Ford iar o structură de conducere a companiei fără această funcţie este 'adecvată'.
De asemenea Fields a dat asigurări că va colabora în continuare cu Mulally, chiar dacă acesta va părăsi conducerea Ford.
Cea mai mare provocare pentru noul şef al Ford o constituie lansarea în această toamnă a noii versiuni restilizate a modelului F-150, care generează profituri solide pentru companie, susţin analiştii.
Anul acesta Ford are ca obiectiv lansarea unui număr record de 23 noi vehicule, majoritatea în America de Nord. Aceste lansări vor constitui un teste important pentru Fields, care anul trecut s-a concentrat pe îmbunătăţirea calităţii modelelor Ford.
Fields a afirmat că nu intenţionează să schimbe conducerea companiei şi se va concentra în special pe continuarea şi accelerarea planului 'One Ford' realizat de Mulally.
Acţiunile Ford au scăzut joi cu 1%, la 15,99 dolari, la bursa de la New York.
În ianuarie, Alan Mulally a infirmat speculaţiile că i-ar putea fi oferită funcţia de şef al Microsoft Corp şi a dat asigurări că va rămâne la Ford cel puţin pe durata acestui an.
Unii investitori importanţi ai Microsoft fac presiuni pentru numirea lui Mulally în locul lui Steve Ballmer, care se pensionează, iar presa s-a concentrat pe acest subiect în ultimele săptămâni.
Vânzările Ford pe piaţa din Europa au crescut în martie cu 12%, aceasta fiind cea de-a 10-a lună consecutivă de creştere a livrărilor pe piaţa europeană, în condiţiile în care consumatorii au preferat vehiculele mici şi SUV-urile compacte.
Luna trecută, Ford a livrat pe cele 20 de pieţe auto europene un număr de 147.100 de autoturisme, ceea ce a făcut ca vânzările pe primul trimestru să se majoreze cu 11%, până la 297.900 de autoturisme. Ford a livrat în luna martie 74.700 de autoturisme pe piaţa din Marea Britanie, creştere de 13% în ritm anual, în timp ce vânzările de pe piaţa din Germania au crescut cu 19% până la 21.800 de autoturisme.
Pe primele trei luni ale anului, modelele Fiesta (86.400), Focus (72.400) şi Kuga (23.400) au fost cele mai bine vândute modele Ford în Europa.
Începând din luna ianuarie, Ford Europe raportează vânzările sale pentru cele 20 de pieţe europene pe care este prezentă, odată cu adăugarea României pe această listă.
Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost. Luna trecută, Ford a fabricat la uzina de la Craiova motorul EcoBoost cu numărul 250.000.