Divizia europeană a americanilor de la Ford pare dispusă să arunce pe piață întregul arsenal pe care îl are la dispoziție. Speriați de căderea accentuată a vânzărilor de pe piețele bătrânului continent, cei de la Ford au lansat în ultimele luni model după model, de la B-Max și Focus la Fiesta și, acum, Kuga. Iar ofensiva este departe de a se încheia.
Sosit doar de câteva zile în România, noul Kuga are caracteristici care fac să pălească meritele variantei anterioare. Forma caroseriei arată acum forță – grație unei grile trapezoidale împărțite în trei secțiuni de mari dimensiuni și linilor laterale proemintente, – în timp ce spațiul interior a crescut simțitor, oferind un plus de confort extrem de necesar. Conform oficialilor Ford din România, lungimea vehiculului a crescut cu 81 mm, în timp ce lățimea și înălțimea au fost ușor reduse. Asta se traduce printr-un spațiu pentru picioare mai mare cu 39 mm și un portbagaj cu 46 de litri mai încăpător. Pe lângă aceste plusuri sesizabile, inginerii au reușit să îmbunătățească radical atât insonorizarea, cât și ținuta de drum. Fără doar și poate, noul Kuga stă mult mai bine pe șosea decât varianta anterioară, iar zgomotul care pătrunde în habitaclu este redus la minimum chiar și atunci când sub capotă se află un propulsor diesel.
Este interesant de observat și faptul că, în ciuda unei creșteri evidente a numărului de sisteme de comandă și control – care acum includ, pe lângă deja cunoscutul Sync, Active Park Assist, Blind Spot Information System, Active City Stop, Lane Keeping Aid, Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert și Traffic Sign Recognition – prețul de bază a scăzut. Astfel, dacă pentru varianta anterioară dotată cu motorul 2.0 TDCI – 140 CP, în echipare Trend, trebuiau achitați 28.650 de euro, modelul similar al noului Kuga costă 27.800 euro.
Și asta nu e tot. În trecut, clienții care doreau o versiune Kuga dotată cu motor alimentat cu benzină aveau la dispoziție doar gurmanda unitate de 2,5 litri, care dezvolta 200 CP. Acum, în ofertă există motorizarea 1,6 EcoBoost, în două variante de putere – 150 CP și 182 CP -, ambele afișând consumuri mult mai reduse. Din nefericire, plusul de rafinament vizibil atât în exterior, cât și la nivelul habitaclului, este estompat de mici deficiențe la nivelul detaliilor. De exemplu, lăudatul sistem de deschidere a portbagajului prin simpla mișcare a piciorului sub bara spate funcționează doar dacă descoperi poziția optimă, iar plierea banchetei din spate nu poate fi realizată din portbagaj. Desigur, acestea sunt doar mici detalii a căror importanță pălește în umbra multitudinii de elemente pozitive, însă , atunci când ai de înfruntat rivali precum Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4 sau Hyundai ix35, orice amănunt contează.
Cert este însă că, raportat la rivalii săi, Ford Kuga are o gamă de prețuri de catalog interesantă, dar nu cea mai avantajoasă, cuprinsă între 24.800 euro și 31.550 euro. În timp prețurile pentru Hyundai ix35, de exemplu, sunt cuprinse între 21.022 euro și 33.161 euro, iar cele pentru VW Tiguan, între 23.646 euro și 35.650 euro. Pentru a fi competitiv și din acest punct de vedere, noul Kuga beneficiază acum de o ofertă temporară care reduce prețul de bază până la 21.950 euro.