Noul model produs local şi preluarea importului pot majora la peste 10% cota deţinută de Ford pe piaţa românească. În ciuda unor probleme, precum întârzierea cu care vin furnizorii, oficialii Ford afişează optimismul. Anul 2010 are o importanţă majoră pentru afacerile grupului Ford în România. În afara investiţiilor aflate în curs de derulare în interiorul uzinei, compania ar trebui să înceapă asamblarea noului model promis de oficiali încă de la începerea n
Noul model produs local şi preluarea importului pot majora la peste 10% cota deţinută de Ford pe piaţa românească. În ciuda unor probleme, precum întârzierea cu care vin furnizorii, oficialii Ford afişează optimismul.
Anul 2010 are o importanţă majoră pentru afacerile grupului Ford în România. În afara investiţiilor aflate în curs de derulare în interiorul uzinei, compania ar trebui să înceapă asamblarea noului model promis de oficiali încă de la începerea negocierilor pentru achiziţia fabricii craiovene, să atragă furnizorii necesari şi să demareze activitatea proprie de import şi comercializare a mărcii. La prima vedere, cu excepţia Companiei Naţionale de Vânzări (CNV), nimic din planurile iniţiale ale Ford nu se află în grafic: furnizorii nu au venit, despre noul model se aud doar zvonuri, iar garanţiile statului român pentru împrumutul necesar dezvoltării noilor produse întârzie. Cu toate acestea, atât preşedintele Ford Europa, John Fleming, cât şi vicepreşedintele companiei pe probleme de marketing şi vânzări, Ingvar Sviggum, au declarat pentru Capital că proiectul din România se desfăşoară conform planului. „Avem un plan şi îl vom urma întocmai. E adevărat că am trecut printr-o criză economică de proporţii, dar asta nu ne-a făcut să schimbăm planurile pentru Craiova. Criza a fost un moment dificil şi pentru furnizorii noştri, inclusiv cei care se vor amplasa lângă fabrică. În curând, ne vom reîntâlni cu furnizorii pe care i-am invitat să participe la noul produs din România şi le vom cere din nou sprijinul. Sperăm că lucrurile vor merge spre bine şi vom reuşi să adunăm cât mai mulţi producători de componente în România“, a menţionat John Fleming, admiţând, astfel, că pentru moment, furnizorii întârzie să investească în Oltenia.
Cu ochii pe afacerile de vânzare
Ingvar Sviggum, mai interesat de vânzările mărcii decât de producţie, ne-a declarat că o parte dintre investiţiile programate pentru 2010 se vor îndrepta către dezvoltarea reţelei de dealeri. „Ne interesează foarte mult să ne creştem vânzările şi cota de piaţă, dar şi extinderea reţelei de dealeri. Crearea CNV nu va aduce modificări majore în percepţia clienţilor. Aşa cum ştiţi, avem o cotă bună de piaţă în România, de circa 7%, şi nu văd niciun motiv să nu depăşim chiar 10%“, spune vicepreşedintele Ford.
Intenţia companiei de a include în reţeaua proprie noi dealeri vine într-un moment cum nu se putea mai bun. Zeci de companii care au ca activitate desfacerea de maşini noi se află în pragul falimentului, iar o ofertă corectă ar putea împinge mulţi dealeri fie să îşi vândă afacerile, fie să renunţe la brandul comercializat în prezent pentru unul mai puternic care va avea şi o foarte importantă bază de producţie locală. Dacă înglobarea unor noi dealeri pare a fi o sarcină relativ uşoară, creşterea vânzărilor este ceva mai dificilă. „Întreaga piaţă est-europeană suferă acum. Această zonă va necesita ceva timp până va reveni la volumele din 2007-2008. Cred că vom vedea o creştere uşoară de la jumătatea acestui an, dar va mai trece un an sau doi până când piaţa va reveni la o creştere importantă“, este de părere Sviggum.
Fordul românesc nu va fi low-cost
John Fleming, preşedinte Ford Europa
6,2% este cota de piaţă atinsă anul trecut de Ford în România. În 2007, marca avea o cotă de numai 5,3%, iar în 2008, creştea până la 6%
Ingvar Sviggum, vicepreşedinte Ford Europa
Pe 8 septembrie 2009, la Craiova era asamblat primul Ford Transit Connect. Un nou model ar trebui să îl urmeze în 2010