Ford Craiova suspendă producția pentru opt zile pe fondul crizei de semiconductori

Sursă foto: pixabay

Din cauza problemelor globale legate de aprovizionarea cu semiconductori, ce afectează toată industria auto, Ford Craiova a luat decizia de a suspenda producția pentru o perioadă de 8 zile, începând cu data de 26 februarie.

Ford Craiova suspendă producţia de vehicule şi motoare pentru opt zile, începând cu data de 26 februarie, ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, au anunţat, miercuri, reprezentanţii companiei, după cum transmite Agerpres.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Ford România, Ana Maria Timiş, planul actual al companiei este ca producţia să fie reluată pe 10 martie.

„Pe parcursul celor opt zile în care producţia va fi suspendată, angajaţii fabricii Ford Craiova vor fi plătiţi conform acordurilor încheiate între companie şi sindicate şi ţinând cont de legislaţia în vigoare. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situaţia şi îşi adaptează planurile de producţie pentru a minimiza efectul asupra angajaţilor, furnizorilor, clienţilor şi dealerilor din întreaga Europă”, a precizat Ana Maria Timiş.

Producătorii auto închid liniile de asamblare în întreaga lume

Producătorii auto din întreaga lume, printre care Ford, Renault, Volkswagen AG, Nissan Motor, Honda Motor, General Motors, Subaru Corp, Toyota Motor Corp şi Fiat Chrysler, închid liniile de asamblare pe fondul lipsei de cipuri pentru industria auto. Acestea sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri.

Cipurile sunt produse în principal în Asia.

Pandemia de COVID-19 a dus la creşterea cererii de cipuri utilizate în echipamente electronice precum laptopuri şi telefoane astfel că producătorii se străduiesc să facă faţă cererii. În plus, producătorii chinezi de cipuri sunt afectaţi şi de sancţiunile introduse de fosta administraţie Trump.

Analiştii susţin că deficitul de cipuri a afectat semnificativ sectorul auto, din cauza lanţului de aprovizionare „operativ” din industrie, pe care se bazează de decenii sectorul auto în încercarea de a-şi prezerva capitalul.

Prognozele referitoare la pagubele provocate întregului sector auto sunt sumbre. Firma de consultanţă AlixPartners susţine că problemele în aprovizionarea cu cipuri ar putea să reducă vânzările producătorilor auto cu 61 de miliarde de dolari în acest an. La rândul său, firma IHS Markit se aşteaptă ca producţia a aproximativ un milion de vehicule să sufere întârzieri în primul trimestru al acestui an.