Luni, 30 ianuarie, Ford Motors a anunțat că va reduce preţul automobilului Mach-E, care este comparabil cu automobilul Model Y al Tesla, cu o medie de aproximativ 4.500 de dolari, în funcţie de model. Reducerile variază de la 600 de dolari la 5.900 de dolari, în timp ce Tesla a redus prețurile pentru Model Y cu până la 13.000 de dolari la începutul lunii ianuarie.
Tesla a pus presiune pe concurență
Analiştii şi investitorii de pe Wall Street au primit bine măsura luată de compania condusă de Elon Musk, considerând-o o modalitate de a creşte cererea şi de a creşte vânzările, chiar dacă se tem că această mişcare ar scădea unele profituri. Aceștia au preconizat că reducerile Tesla vor face presiuni asupra altor producători de automobile să-şi reducă propriile preţuri.
Scăderile de preț ar însemna pentru Ford că nu toate modelele Mach-E, bazate pe finisaj, vor fi profitabile pe vehicul, a explicat Marin Gjaja, directorul pentru clienţi al afacerii de vehicule electrice a Ford. Acesta se așteaptă ca producția de Mach-E să crească de la 78.000 de vehicule la 130.000 de unităţi anual.
”Răspundem la schimbările de pe piaţă. Pe măsură ce privim şi dorim să rămânem competitivi pe piaţă, trebuie să răspundem”, a declarat Gjaja în cadrul unei conferinţe de presă, făcând referire la noile stimulente federale pentru vehicule electrice şi la reducerile de preţuri ale Tesla.
Ford a devenit al doilea cel mai mare producător de mașini electrice din SUA
Producătorul auto din Detroit urmărește să compenseze o parte din scăderea profitului cu îmbunătăţiri ale costurilor datorită producţiei suplimentare, precum şi a unei reduceri a unor costuri cu mărfurile, a mai spus Gjaja.
Acum, prețul de pornire al lui Mach-E va varia de la aproximativ 46.000 de dolari până la 64.000 de dolari.
În schimb Model Y Tesla poate costa între aproximativ 53.500 de dolari și 57.000 de dolari, fără opţiuni.
În anul 2022, Mach-E a situat Ford pe locul 2 în topul celor mai mari producători de vehicule electrice din SUA, însă la mare distanță de fruntașa Tesla. Anul trecut, producătorul auto din Detroit a vândut 65.000 de vehicule electrice în Statele Unite.
Potrivit estimărilor Motor Intelligence, Tesla, care nu raportează vânzări pe regiune, a vândut peste 522.000 de vehicule electrice în SUA în 2022.