Evoluție a variantei EcoSport produsă în Brazilia, India și Rusia, noua generație EcoSport destinată pieței europene are ca principale atuuri sistemul de tracţiune integrală Intelligent All Wheel Drive, un nou motor diesel EcoBlue de 1,5 litri care dezvoltă până la 125 CP și un interior care oferă tehnologii de asistenţă a şoferului precum conectivitatea SYNC 3, sistemul Cruise Control cu limitator de viteză ajustabil şi o cameră de marşarier. Alături de propulsorul menționat, gama va include și premiatul motor alimentat cu benzină 1.0 EcoBoost, disponibil în versiuni cu transmisie manuală cu şase trepte care dezvoltă 140 CP, 125 CP şi – de la mijlocul anului 2018 – 100 CP. Varianta de 125 CP cu transmisie automată cu şase trepte va avea clapete în spatele volanului. Prețurile noii generații Ford EcoSport nu au fost încă făcute publice însă este limpede că acestea vor fi mai mari decât cele actuale care încep de la 16.150 de euro și urcă până la 18.650 de euro.

Vicepreședinte al Ford Europa, responsabil pentru vânzări și marketing, Roelant de Waard, a exlicat pentru Capital care sunt atuurile noului EcoSport și  ce speranțe are compania americană de la acest model produs pentru Europa la uzina românească de la Craiova.

Care este tipul de client pe care sperați să îl atrageți cu noul EcoSport?

Roelant de Waard: Sunt clienții mașinilor de clasă B (n.n. – mică) dornici de a trece la un SUV și care vor fi nevoiți să plătească puțin în plus pentru asta. Apoi, sunt cei care vor plăti la fel de mult ca și până acum – clienții mașinilor compacte sau chiar ale celor din segmentul D – dar doresc un alt tip de vehicul, cu o poziție mai înaltă de condus și caracteristici de offroader. Ar putea fi și cei care au avut până acum un SUV mai mare și își doresc unul mai mic, dar foarte bine echipat.

Nu vorbiți despre același tip de clienți țintit de Ford și cu Fiesta Active? E oarecum ciudat să lansați două mașini din zone apropiate ale pieței, la diferență mai mică de un an.

Roelant de Waard:Veți vedea că și alte companii lansează mașini chiar mai apropiate ca segment. Vom avea clienți care vor dori Fiesta Active, poate și pentru că modelul va fi puțin mai ieftin și va avea un design mai urban, dar cei care își doresc un SUV mic în toată puterea cuvântului, cu tracțiune integrală, vor opta pentru EcoSport.

 

Nu credeți că ați ajuns cam târziu cu EcoSport în segmentul SUV-urilor de clasă B? Sunt deja o mulțime de mașini de acest fel pe piață și alte câteva tocmai au fost prezentate la IAA.

 

Roelant de Waard: Eu cred că lansăm EcoSport exact când trebuie. Ba chiar oferim linii de echipare, precum ST Line, pe care nimeni nu le are în prezent în ofertă. Sunt chiar curios să văd câți vor opta pentru această versiune sportivă a SUV-ului nostru. În cazul Edge, de exemplu, circa 50% dintre clienți au preferat ST Line, iar la Kuga circa 30%. Cred că vom trece de 30% în cazul EcoSport.

Dar clienții variantei ST Line caută designul aparte, nu performanțele.

Roelant de Waard: Cu siguranță designul îi atrage. Dar sunt și modificări mai greu de observat cu ochiul liber în cazul ST Line. Am studiat cu atenție dorințele clienților. Mulți nu își doresc un vehicul de teren inconfortabil.

Considerați că acest EcoSport este un vehicul complet nou sau doar un facelift al modelului produs până acum în India?

Roelant de Waard: Au dreptate și cei care consideră această mașină complet nouă, și cei care o văd ca pe un facelift. Trebuie însă ținut cont de faptul că vorbim despre un model cu un interior absolut nou, cu noi dotări, noi materiale și chiar cu un nou centru de producție, Craiova.

 

Care sunt asteptarile pentru EcoSport, în privința vânzărilor?

Roelant de Waard: Cred că putem dubla vânzările variantei produsă în India și comercializată în Europa. De altfel toată piața europeană va crește, însă segmentul în care se află EcoSport se va majora mai rapid.

Asta ar insemna mai mult de 100.000 unitati pe an.

Roelant de Waard: Desigur. Este o mașină foarte interesantă. Am fost lipsiți de noroc când am lansat monovolumul B-Max produs la Craiova pe piață, pentru că acel segment tocmai începuse să scadă. Dar acum introducem în fabricație la Craiova EcoSport, un SUV, exact când segmentul din care acesta face parte crește puternic.

Citește și: 
Noul Ford produs la Craiova a fost dezvăluit astăzi potențialilor clienți FOTO-VIDEO

Articol publicat în Suplimentul Auto Capital, apărut în această săptămână împreună cu revista.