Fiesta și Mondeo au fost eliminate treptat, Focus urmând să fie retras în 2025
De fapt, mulți s-au mirat când Ford a decis să treacă la index Fiesta, Focus, Fusion și Taurus în urmă cu câțiva ani. În esență, același lucru s-a întâmplat în Europa, unde Fiesta și Mondeo au fost eliminate treptat, Focus urmând să fie retras în 2025, potrivit Motor1.
Explicația a fost una simplă: Gigantul auto vrea să iasă „din afacerea cu mașini plictisitoare și să intrăm în afacerea cu vehicule simbolice”. Cel puțin așa a declarat CEO-ul Jim Farley pentru revista britanică CAR, într-un interviu recent în timpul căruia a recunoscut că acele mașini „au fost îndrăgite de mulți clienți”.
Nu merită să cumperi modelele Fiesta, Focus și Mondeo
În ciuda faptului că unele modele sunt foarte populare, Farley a susținut că pur și simplu nu merită să cumperi modelele Fiesta, Focus și Mondeo, spre deosebire de vehiculele comerciale.
Deocamdată, nu există planuri clare pentru înlocuirea acestor mașini. În schimb, Ford speră să-și ia revanșa cu câteva SUV-uri electrice bazate pe arhitectura MEB de la Volkswagen. Explorer și Capri sunt strâns legate de ID.4 și, respectiv, ID.5. Crossover-ul de mare succes Puma urmează să fie o versiune electrică.
În ciuda promisiunilor zero emisii, Ford a renunțat la planul său de electrificare din 2030. În ceea ce privește vehiculele „simbol” menționate de Farley, probabil se referea la Bronco, Mustang și Raptor. Eliminarea acestor mașini „plictisitoare” este o veste bună pentru Volkswagen, Toyota, Stellantis și Kia/Hyundai. După cum se știe, vânzările Ford în Europa sunt în scădere.
Până în iunie, acestea au scăzut cu 16,9% în Uniunea Europeană, EFTA și Marea Britanie. Acest lucru a determinat o scădere a cotei de piață de la 4,1% la 3,3%. În prima jumătate a anului 2024, cele mai vândute trei mașini în Europa nu erau SUV-uri.
În Europa, Ford riscă mult limitându-și gama de autoturisme la Puma, Kuga, Mustang Mach-E
Cel puțin în Europa, Ford riscă mult limitându-și gama de autoturisme la Puma, Kuga, Mustang Mach-E, câteva vehicule electrice legate de VW și Mustang. În 2020 Ford Europa a vândut 974.000 de mașini, cu 350.000 mai puține decât în 2019. Peste 118.000 au fost Puma și 47.000 au fost EcoSport, însă în ultimul trimestru livrările de Puma au fost de șase ori mai multe decât EcoSport și puțin mai mari și decât cele de Fiesta.
Cele mai vândute cinci modele din gama Ford au fost Focus, Puma, Fiesta, Transit Custom și Transit. Puma costă de la aproximativ 20.000 de euro și ajunge la 32.000 de euro la varianta ST 2 cu motor de 200 CP. Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania sunt cele mai mari piețe pentru Ford în Europa, aceste cinci piețe generând trei sferturi din totalul vânzărilor.