Americanilor de la Ford le merge foarte bine, fie că este vorba de maşini noi, fie de automobile la mâna a doua. La nivel european, anul trecut, Ford s-a clasat pe locul doi în topul brandurilor auto, după Volkswagen, şi în faţa nemţilor de la Opel, conform datelor companiei Jato Dynamics. Cel mai popular model Ford în Europa, în 2013, a fost Fiesta, care s-a vândut în peste 290.000 de unităţi. Aceste cifre i-au asigurat poziţia a doua în clasamentul celor mai vândute maşini de pe bătrânul continent. Lider, la mare distanţă, este modelul Golf al germanilor de la Volkswagen, cu peste 470.000 de modele livrate, podiumul fiind încheiat de Renault Clio, care a terminat anul cu 287.111 maşini vândute.
Ford Fiesta a fost, anul trecut, şi liderul clasei mici din ţara noastră, cu 1.870 de unităţi comercializate. Luna trecută, Ford s-a clasat pe locul doi la vânzări, după Dacia. Din cele 458 de automobile comercializate, 222 au fost Fiesta, 134 Focus, iar restul Kuga, Mondeo, B-Max etc. Constructorul de la Craiova nu stă rău nici la capitolul maşini rulate. Astfel, dintre cele 30.618 unităţi înmatriculate în intervalul ianuarie – februarie, 3.581 unităţi au fost Ford, compania aflându-se pe locul trei după Volkswagen (8.608 unităţi) şi Opel (5.416 unităţi), conform datelor DRPCIV.
Fiesta Powershift, peste aşteptări
Ford a lansat facelift-ul modelului Fiesta la începutul anului trecut, pentru ca în noiembrie să anunţe şi introducerea cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj Powershift. Combinaţia dintre motorul Ecoboost de un litru şi cutia de viteze automată Powershift fac din Ford Fiesta o maşină greu de depăşit în segmentul său, deşi nu duce lipsă de concurenţi. Printre aceştia se numără: Skoda Fabia, Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Chevrolet Aveo, Citroën C3, Peugeot 208, Fiat Punto, Dacia Sandero, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda2 sau Toyota Yaris.
Am testat un model Ford Fiesta cu motor 1.0 EcoBoost, 100 cai-putere, conectat la transmisia Powershift cu şase rapoarte, iar senzaţia a fost că ne aflăm într-un automobil cu mult mai mulţi cai sub capotă. Motorul, care a fost premiat în mai multe rânduri, oferă un cuplu maxim de 170 Nm, disponibil între 1.700 şi 4.500 de rpm. În oraş, cu o astfel de maşină poţi pleca întotdeauna primul de la semafor, dacă îți doreşti acest lucru, dar poţi circula şi în condiţii de confort fără să te îngrijoreze consumul. Dacă preferi un stil de condus moderat, poţi întregistra un consum de sub 7 litri la 100 km, iar dacă conduci agresiv, aşa cum am făcut şi noi, consumul nu depăşeşte 9 litri în oraş. Atunci când te grăbeşti şi te afli la volanul noului Fiesta vei remarca, fie că treci peste denivelări ale drumului, linii de tramvai sau alte obstacole, calitatea excelentă a suspensiilor şi a direcţiei. Din punctul de vedere al designului, maşina a primit faruri şi stopuri noi, o grila nouă, culori noi, iar versiunile de top includ lumini de zi cu LED. Modelul nu atrage privirile precum o face Clio 4, însă Fiesta este o maşină frumoasă. La interior, spaţiul este suficient pentru cinci persoane, iar portbagajul are un volum de 276 de litri. Am găsit deranjantă cotiera centrală, care este prea scurtă pentru a ţine cotul pe ea, putând fi folosită în cel mai bun caz drept spaţiu de depozitare. Când vine vorba de tehnologie, Ford este unul dintre constructorii din avangardă. Fiesta include asistentul personal digital SYNC, prin care şoferul dă comenzii vocale maşinii şi care poate apela 112 automat în caz de accident. Preţul pentru un model Fiesta Powershift pleacă de la 14.400 euro, însă dacă optezi pentru pachetul Titanium, care include printre altele, aer condiţionat automat, geamuri fumurii spate, radio-CD Sony/MP3, opt difuzoare, comenzi audio pe volan, SYNC cu AppLink şi sistem de asistenţă de urgenţă 112, senzor de ploaie, senzor de lumină şi oglinzi pliabile, preţul poate ajunge la 19.600 euro.